آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات و بیماریهای پوستی / علت بروز کیست های پوستی و درمان آنها

علت بروز کیست های پوستی و درمان آنها

آنچه در این مطلب میخوانید

کیست‌ های پوستی توده‌ های کوچکی هستند که زیر پوست ایجاد شده و بافت کیسه ای گرد و برجسته ای دارند که پر از مایع در زیر پوست است و اغلب با کیست‌ های چربی اشتباه گرفته می‌شوند. این کیست‌ ها خطرناک و سرطانی نیستند و گاهی اوقات کیست پوستی در جایی رشد می‌ کند که دائماً تحریک شده یا در یک مکان غیرمعمول مثل انگشت یا پنجه پا ظاهر می‌شود. رشد کیستهای پوستی بسیار کند بوده و معمولا از مرکز تیره رنگ کیستها، مایع داخل آن را خارج می کنند.

علت ایجاد در پوست

سطح پوست از لایه‌ های نازک و محافظ سلولی ساخته شده که بدن همواره آن‌ها را می‌ ریزد. بیشتر کیست‌ های پوستی وقتی ایجاد می‌شوند که این سلول‌ ها به عمق پوست شما منتقل شده و به‌ جای ریختن تکثیر شوند. کراتین پروتئینی است که به‌ طور طبیعی در سلول‌ های پوستی ظاهرمی‌ شود و تجمع این پروتئین در زیر پوست معمولاً به کیست پوستی صورت منجر خواهد شد.

انواع کیست زیر پوستی

کیست ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از جمله مهمترین آنها باید به موارد زیر اشاره نماییم:

شما می توانید برای تخلیه کیست های پوستی در اصفهان، به مطب دکتر آناهیتا شاهین گهر، متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

علائم کیست های پوستی

درمان خانگی کیست پوستی صورت

خیلی وقت ها، کیست های چربی بدون درد بوده و نیازی به درمان ندارند، در بیشتر موارد مردم به خاطرعفونت یا زیبایی در صدد از بین بردن این کیست ها هستند. شما می‌توانید با دستور پزشک از داروها و درمان‌های خانگی نیز برای درمان کیست پوستی و کیست صورت استفاده کنید. ازجمله داروها و مواد طبیعی که در تسکین علائم و اثرات کیست‌های پوستی موثر هستند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

تشخیص کیست پوستی

برای تشخیص کیست پوستی صورت، پزشک برآمدگی و پوست اطراف آن را معاینه کرده و تاریخچه پزشکی شما را بررسی می‌ کند. اگرچه این کیست‌ها با معاینه تشخیص داده می شوند اما گاهی برای تأیید نیاز به سونوگرافی است. پزشک شما ممکن است سلول‌ های پوستی را جدا و آن‌ ها را زیر میکروسکوپ معاینه کند یا نمونه‌ ای از آن را برای آنالیز دقیق‌ تر و تشخیص درست به آزمایشگاه بفرستد.

علت بروز کیست های پوستی و درمان آنها

علت دردناک بودن بعضی از کیست های پوستی

در برخی موارد غده های چربی زیر پوست می توانند دردناک باشند. اما برخی از کیست های زیر پوستی نیز دردناک نیستند. اما اگر در شرایط زیر مطرح باشد ممکن است فرد علائم و ناراحتی‌هایی را تجربه کند. اگر کیست:

روشهای درمان کیست های پوستی

آنچه همیشه متخصصین در مورد درمان کیست‌های پوستی تأکید می‌ کنند، عدم شروع درمان خودسرانه است. فرقی نمی‌ کند دچار کیست‌ های بی‌ خطر شدید یا کیستی بزرگ و ملتهب دارید، در هر صورت باید برای درمان آن به متخصص مراجعه کنید. خیلی از کیست‌ های پوستی درصورتی‌ که تحریک نشوند، به‌تدریج از بین می‌ روند. گاهی می‌ توان با کمک گرفتن از کمپرس گرم روی کیست ، توده را برطرف کرد. کمپرس گرم به تخلیه کیست و تسریع روند بهبود آن کمک می‌ کند. اگر مورد خیلی جدی باشد باید حتماً تحت نظر پزشک کیست پوستی را درمان کنید. یکی از روشهایی که متخصصان پوست برای درمان کیست پوستی ممکن است انتخاب کنند؛ تخلیه و جراحی کیست است.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24