آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

چین و چروک دور چشم یکی از اصلی ترین عواملی است که می تواند سن را بالاتر نشان داده و موجب کاهش زیبایی و جذابیت چهره فرد شود. یکی از روش های پر کاربرد و پر طرفدار در رفع چروک دور چشم، تزریق بوتاکس است. پس از تزریق بوتاکس، نوروتوکسین مانع ترشح پیام رسان عصبی استیل کولین در بدن می‌ شود. در واقع اثر این ماده مهار کننده است و باعث توقف موقتی انقباض عضلات در این ناحیه می‌ شود و موجب ریلکس شدن ماهیچه‌ های اطراف چشم می‌ گردد. این همان چیزی است که باعث کاهش چین و چروک و رفع خطوط اطراف چشم می‌ شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای تزریق بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس دور چشم

نقاط تزریق بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس در ناحیه دور چشم اغلب به موازات خط عمود در وسط مردمک در بافت زیر جلدی سطحی تزریق می گردد. بهتر است که تزریق بوتاکس مستقیماً به خطوط و چروک های زیر چشم تزریق نشود تا از عوارض احتمالی تزریق در این ناحیه پیشگیری شود.

نحوه تزریق بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بی حسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بی حسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده در صورت، توسط پزشک متخصص تزریق می شود. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. پزشک متخصص پوست، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس به تزریق را در همان نواحی انجام می دهد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس دور چشم

برای اینکه بوتاکس دور چشم بهترین اثر بخشی را داشته باشید، باید یک سری نکات مراقبتی را رعایت کنید. این موارد می تواند به مدت زمان ماندگاری بیشتر و عوارض جانبی کمتر کمک کند و نتایج شما را رضایتمند تر کند. پس موارد زیر را بعد از تزریق بوتاکس چشم در نظر داشته باشید:

چه کسانی بوتاکس دور چشم انجام دهند ؟

آیا تزریق بوتاکس دور چشم دردناک است؟

به طور طبیعی تزریق بوتاکس برای چشم، کمی درد دارد و قابل تحمل بودن یا نبودن این درد بستگی به آستانه درد و تحمل شما بستگی دارد. اگر دچار ترس از درد بوتاکس هستید می توانید با پزشک خود در میان بگذارید و از استامینوفن و یا کرم های بی حسی برای کاهش درد استفاده نمایید.

مدت زمان تاثیر بوتاکس دور چشم

بوتاکس معمولاً در مدت 2 تا 4 روز پس از تزریق شروع به اثرگذاری می‌ کند و بیشترین تأثیر آن را میتوان طی دو هفته پس از درمان مشاهده کرد.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس، توسط FDA برای سنین 18 سال و بالاتر مورد تأیید قرار گرفته است اما بهترین سن برای شروع تزریق بوتاکس بین 20 تا 30 سالگی است.

آیا بوتاکس همه خطوط دور چشم را از بین میبرد؟

طبق تحقیقاتی که بر روی افراد انجام شده است، بوتاکس می تواند چین و چروکهای ریز در زیر چشم را به طور کامل از بین ببرد. بهتر است تا اگر قصد انجام بوتاکس را دارید، قبل از اینکه این چروک ها و خطوط عمق پیدا کنند، برای انجام بوتاکس اقدام کنید. در این صورت قطعاً شما نتیجه بهتر و مطلوب تری از بوتاکس خواهید گرفت.

مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم

به طور کلی نتایج بوتاکس دائمی نیست و معمولاً بین 4 تا 6 ماه باقی می ماند. پس از این مدت می توان تزریق را مجددا تکرار کرد.

عوارض بوتاکس دور چشم

از آنجایی که پوست ناحیه اطراف چشم بسیار نازک و حساس است، باید بعد از تزریق بوتاکس منتظر یک سری عوارض بسیار خفیف باشید. شایع ترین عوارض بوتاکس که ممکن است بعد از انجام بوتاکس برای دور چشم رخ دهند، عبارتند از:

هزینه تزریق بوتاکس دور چشم

هزینه‌ی بوتاکس دور و زیر چشم به عوامل بسیاری بستگی دارد. هزینه بوتاکس دور و زیر چشم به نوع بوتاکس تزریقی، میزان بوتاکس مورد استفاده، تعداد جلسات تزریق بوتاکس و محلی که برای دریافت این خدمت زیبایی مراجعه کرده‌اید در تعیین هزینه مؤثر هستند.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24