آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مزوتراپی / مزوتراپی چیست؛ کاربردها، عوارض و ماندگاری

مزوتراپی چیست؛ کاربردها، عوارض و ماندگاری

پوست و موی سالم از زیبایی‌ های چهره محسوب می‌ شود. مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که مشکلات پوست و مو را بدون درگیر کردن کل بدن، به صورت موضعی درمان میکند. این روش در حوزه پوست، مو و زیبایی کاربرد دارد و هر روز پروتکل ها و داروهای جدیدی را در جهت ارتقای نتایج درمانی به این حوزه معرفی می کند. تکنیک مزوتراپی از تزریقات مکرر مقادیر جزئی دارو در لایه های مختلف پوست برای دسترسی به نتایج درمانی مورد نظر بهره می برد. این تکنیک سابقه ای پنجاه ساله در پزشکی دارد؛ ولی در دهه اخیر، گسترش روز افزونی به ویژه در درمان های پوست و زیبایی داشته است. مزوتراپی ترکیبی از گروهی از مواد بیولوژیک، دوز کمی از برخی داروها، ویتامین ها، مواد ترمیم کننده و تقویت کننده پوست و مو می باشد که کلیه مواد مورد نیاز جهت ترمیم و تقویت پوست را به طور کامل تأمین می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک تکنیک تزریق است که برای اهداف مختلفی امروزه استفاده می‌ شود. ویتامین، آنزیم، هورمون ‌ها و ... را برای اهدافی مانند جوانسازی، لیفت پوست، سفت کردن پوست، حذف چربی اضافه، تحریک رویش مجدد مو و... به کار می ‌رود.

انواع مزوتراپی

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو روی گردش خون بافت ها، غذا رسانی و تقویت فولیکول مو اثر می گذارد و باعث جلوگیری از تحلیل رفتن فولیکول ها می شود همچنین روی غدد چربی نیز اثر گذار است و باعث تنظیم ترشح آن می شوند که در نتیجه باعث بهبود رشد مو و همچنین جلوگیری از ریزش مو می شود. از این روش به عنوان درمان مکمل در کنار روش کاشت مو نیز می توان استفاده کرد. زمان انجام این روش بسته به شرایط فرد فرق می کند و هم می تواند قبل از کاشت مو باشد و هم می تواند بعد از آن باشد. در مزوتراپی مو، محلولی که تزریق می‌شود، به صورت موضعی عمل می‌کند.

مزوتراپی پوست

به وجود آمدن چین و چروک، افتادگی پوست، شاداب نبودن و یا تیرگی آن دلایلی است که ممکن است شما را به سمت مزوتراپی پوست سوق دهد.

مزوتراپی دور چشم

در ایجاد تیرگی دور چشم عوامل مختلفی از جمله وراثت و عوامل محیطی شامل بی خوابی و خستگی، مشکل در گردش خون و … دخیل اند که به هر دلیلی که باشد باعث تحت تأثیر قرار گرفتن زیبایی چهره شما می شود. در روش مزوتراپی دور چشم ، با تزریق دوز مناسب مواد مغذی و مناسب در ناحیه زیر چشم، با افزایش گردش خون و تقویت پوست این ناحیه باعث از بین رفتن تیرگی زیر چشم می شود. همچنین این روش به خوبی پف و چین و چروک دور چشم را از بین می برد و باعث زیبایی دو چندان چشمان خواهد شد.

مزوتراپی لاغری

گاهی در نواحی مختلفی از بدن مانند ران، بازو، شکم ، پهلو و … چربی جمع شده باعث ایجاد چاقی می شود که با رژیم غذایی و ورزش به سختی از بین می روند. همچنین با از بین رفتن این چربی ها پوست این ناحیه شل و افتاده می شود که ظاهری بد فرم به بدن می دهد. در روش مزوتراپی لاغری علاوه بر از بین رفتن چاقی موضعی بدن، پوست نیز سفت میشود و در انتها با یک پوست شل مواجه نخواهید شد. در این روش با کمک موادی که تزریق می شود سوخت و ساز و گردش خون در ناحیه مورد نظر افزایش می یابد و باعث از بین رفتن چربی ها می شود.

مزوتراپی غبغب

در این روش داروهای ذوب چربی مستقیماً به محل مورد نظر تزریق می شوند و به دنبال آن چربی های اکسیده شده و در نهایت حذف می شوند. این روش کاملاً غیر تهاجمی است و بلافاصله پس از درمان می توانید نتایج را مشاهده کنید. بعد از چند روز غبغب به طور کامل از از بین می رود و می توانید از زیبایی صورت خود لذت ببرید.

کاربردها و انواع کوکتل مزوتراپی

کاربردهای مزوتراپی

مراحل انجام مزوتراپی

مراحل انجام مزوتراپی به طور معمول به شرح زیر است:

  1. ضدعفونی کردن پوست و محل تزریق
  2. بی‌ حس کردن موضعی پوست با کرم یا تزریق بی‌ حس‌ کننده موضعی
  3. تزریق مواد با سرنگ بسیار نازک در لایه‌ های زیرین پوست
  4. ماساژ ملایم محل تزریق برای توزیع مناسب مواد

مزوتراپی پوست برای چه کسانی مناسب است؟

مزوتراپی صورت برای تمام افراد بزرگسال مناسب می باشد؛ اما این روش بیشتر برای افراد بالای 30 سال که دچار افتادگی پوست، سیاهی دور چشم، لک های پوستی و چین و چروک می باشند رایج تر می باشد و این افراد کاندیدهای مناسبی برای این روش هستند.
این روش همچنین برای افرادی که به دلیل افزایش سن، دچار خشکی و نازکی پوست می باشند و یا افرادی که به دلایل عوامل ارثی و ژنتیک مشکلات پوستی دارند مناسب بوده و می توانند با انجام مزوتراپی به پوست خود جانی دوباره ببخشند.

تعداد جلسات مورد نیاز مزوتراپی

تعداد جلسات این روش جوانسازی با توجه به سن، میزان عارضه، ناحیه تحت درمان و نوع کوکتل های مورد استفاده 5 الی 10 جلسه درمانی می باشد.

ماندگاری مزوتراپی

مدت اثر مزوتراپی از 6 الی 12 ماه می باشد. عواملی مانند انتخاب مواد مزوتراپی، تعداد جلسات درمانی و … در دریافت نتیجه و مدت اثر گذاری بسیار مؤثر می باشد.

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی نیز مانند دیگر روش‌های تزریق زیبایی، ممکن است در برخی از افراد عوارض جانبی خفیفی داشته باشد. این عارضه‌ها شامل موارد زیر است:

هزینه مزوتراپی

عوامل مختلفی در تعیین هزینه مزوتراپی مؤثر هستند که به ‎طورکلی عبارتند از:


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

لیزر موهای زائد صورت و بدن برای خانم ها و آقایانلیزر موهای زائد صورت و بدن برای خانم ها و آقایان

لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

لیزر فرکشنال co2 چیست و چه کاربردهایی داردلیزر فرکشنال co2 چیست و چه کاربردهایی دارد

لیزر فرکشنال co2 یکی از روشهای جوانسازی پوست و درمانی پوست می باشد با میزان اثر دهی بالا با تولید کلاژن و الاستین جدید در این روش ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

لیزر درمانی برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستلیزر درمانی برای جوانسازی و رفع مشکلات پوست

درمان‌ های پوستی با لیزر که با نام لیزر درمانی یا لیزر تراپی نیز شناخته می‌ شوند، یکی از محبوب‌ ترین روش‌ های زیبایی در سال‌ های اخیر مطرح شده ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26