آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / مزوتراپی مو چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوتراپی مو چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مطلب میخوانید

ریزش مو یک مشکل رایج بین تمام مردم جهان در هر سن و نژادی است. گاهی این مشکل به حدی شدید می‌شود که تبدیل به یک نگرانی جدی می شود که اعتماد به‌ نفس فرد را تحت‌ تاثیر قرار می‌ دهد. زمانی که هنگام شانه کردن، تارهای مو را بیش از قبل روی برس مشاهده کردید، یا متوجه ریزش مو بدون هیچ فشار خاصی به موهایتان شدید بخصوص وقتی متوجه خالی شدن سر شدید باید به فکر درمان باشید. . ریزش مو می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد. پزشک دلایل ریزش را پیدا کرده و بهترین درمان را تجویز خواهد کرد. مزوتراپی یک درمان عالی برای ریزش مو است. دلیل ریزش موی شما هرچیزی که باشد به کمک مزوتراپی به عنوان یک درمان مکمل می‌ توانید از ریزش بیشتر موها جلوگیری کرده و موهایتان را تقویت کنید.

کاربرد مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست؟

در این روش، مواد مغذی و ویتامین‌ ها به صورت تزریقی به پوست سر تزریق می‌شوند و به اجزای تغذیه ‌کننده فولیکول‌های مو کمک می‌ کند تا به‌ راحتی و به‌ طور موثر در ساختار مو جذب شوند. این روش با توجه به نیازهای هر فرد با مواد متفاوتی انجام می‌شود.

کاربرد مزوتراپی مو

با توجه به اینکه اکثراً مزوتراپی را روشی برای درمان ریزش مو می‌دانیم، اما باید بگوییم که این تکنیک درمانی در بهبود بسیاری از شرایط سلامتی دیگر نیز مؤثر واقع می‌شود. از مزوتراپی در موارد درمانی و ترمیمی زیر استفاده می‌ کنند:

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب، توسط پزشک و با توجه به شرایط شما و میزان پاسخ‌ دهی پوست شما به درمان تعیین می‌شود. در حالت کلی، معمولا تعداد جلسات موردنیاز مزوتراپی برای مو بین 8 تا 15 جلسه متغیر است. فاصله بین جلسات هم کاملا به تشخیص پزشک است. بیشتر اوقات جلسات ابتدایی مزوتراپی مو هر یک هفته یک بار انجام می‌شود. معمولا بعد از 4 جلسه، فاصله بین درمان‌ها بیشتر شده و ممکن است جلسات با فاصله دو هفته و پس از مدتی به‌ صورت ماهانه انجام شود.

فواید مزوتراپی مو

از مهم‌ ترین فواید مزوتراپی مو می‌ توان به تقویت رشد مو، کاهش ریزش مو، افزایش ضخامت مو و کاهش چربی موها اشاره کرد. اما مزایای استفاده از مزوتراپی تنها محدود به این مورد نیست و شامل موارد زیر نیز است:

عوارض مزوتراپی مو

انجام روش مزوتراپی با درد همراه نیست و تنها دردی که با انجام مزوتراپی احساس می‌ شود درد هنگام تزریق است که شدید نیست.به طوری‌که حدود 90 درصد از بیمارانی که با این شیوه درمان می‌ شوند از درد آن شکایتی ندارند. در واقع مزوتراپی یک شیوه‌ ی بدون درد است، عارضه‌ ی جدی و خطرناکی ندارد. فقط در برخی موارد ممکن است در محل تزریق تورم، کبودی و التهاب رخ دهد. در موارد نادری هم ممکن است محل فرو رفتن سوزن عفونت ایجاد شود.

مراقبتهای بعد از مزوتراپی مو

بخش زیادی از درمان مزوتراپی مو به مراقبت های بعد از مزوتراپی مو بستگی دارد. مهمترین نکات درباره مراقبت های بعد از مزوتراپی شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه مزوتراپی مو

هزینه‌ی انجام مزوتراپی مو یک مقدار مشخص و تعیین شده نیست، بلکه به عوامل مختلفی مانند دوز داروی تزریقی، ترکیب محلول مزوتراپی، میزان کم پشت بودن موها، تعداد جلسات درمانی، تخصص و تجربه‌ ی پزشک و تجهیزات مورد استفاده در کلینیک تاثیرگذار است.

برای آشنایی با نحوه انجام و کاربرد پی آر پی برای درمان ریزش مو ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24