آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو / کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

موهای طبیعی و پرپشت یکی از مهمترین عوامل زیبایی در چهره انسان محسوب می‌شود و نقش بسیار مهمی در اعتماد به نفس افراد دارد. کاشت مو یکی از روش های درمانی می باشد که موهای شما را از ناحیه از سر که دارای تراکم موی بیشتری می باشد به ناحیه دیگر منتقل می کند تا تمامی سطح سر شما دارای تراکم یکسانی از مو باشد. روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌های جراحی در این حوزه بوده ‌است که قابلیت‌های شناخته‌ شده‌ای دارد. روش FIT با تکنیک برداشت گرافت‌ها به ‌صورت واحدهای منفرد فولیکولی از تارهای مو صورت می‌گیرد. اجرای روش FIT به ‌علت برداشت منفرد فولیکولی از تارهای مو اندکی سخت و زمان‌بر بوده ‌است؛ اما حالا با ارائه تکنیک Micro FIT ایده جذاب‌تری برای برداشت منفرد فولیکولی مطرح شده ‌است. عبارت Micro FIT در اصل به دو بخش Micro و FIT اشاره دارد. Micro به‌ معنای کوچک و یا ظریف است. کلمه FIT نیز همان روش اجرای کاشت منفرد فولیکول موها می‌باشد. کاشت مو به روش Micro FIT اشاره به اجرای روشFIT با استفاده از دستگاه‌های دقیق و ظریف دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

منظور از کاشت مو به روش میکرو FIT چیست؟

یکی از روش‌ های نوین کاشت مو، کاشت مو به روش میکروفیت می‌باشد. در روش Micro FIT از دستگاه‌های دقیق و ظریف خاصی استفاده شده و کلیه مراحل مشابه با روش FIT، یعنی برداشت گرافت‌ها به صورت برداشت واحدهای مجزای فولیکولی انجام می‌پذیرد. در روش میکروفیت از دستگاه ظریفی برای برداشت گرافت‌ها استفاده می‌شود.

مزایای کاشت مو به روش MICRO FIT

کاشت مو با روش میکروفیت

انواع کاشت مو به روش Micro FIT

انواع روش‌ های کاشت مو به روش میکروفیت به دو نوع تقسیم می‌شود:

روش انجام کاشت مو به روش میکرو FIT

در تمام روش های مبتنی بر کاشت موی FIT سه مرحله کلی وجود دارد. تفاوت عمده این روش ها در نحوه برداشت فولیکول ها است.
برداشت واحدهای فولیکولی
مرحله اول از کاشت مو، برداشت فولیکول ها از منطقه اهدا است. معمولاً یکی از مناطق پشت سر یا پشت گوش به عنوان منطقه اهدا انتخاب می شوند. در معاینات اولیه با بررسی وضعیت موها توسط پزشک، منطقه اهدا مشخص می شود و سپس با بی حسی موضعی، برداشت فولیکول ها از منطقه اهدا شروع می شود. برای برداشت فولیکول ها، ایمپلنترهای مینیاتوری حفره های با قطر بسیار کم ایجاد می کنند، بنابراین برداشت فولیکول ها بدون خونریزی و اثرات جای زخم انجام می شود.
آماده سازی فولیکول های برداشت شده
به منظور حفظ فولیکول ها و جلوگیری از آسیب دیدگی، آنها را در یک محلول مخصوص قرار می دهند. علاوه بر این تیم پزشکی فولیکول های برداشت شده را در زیر میکروسکوپ بررسی می کند. در صورتی که فولیکول ها نیاز به ترمیم داشته باشند، تغییرات لازم را روی آن ها انجام می دهند و آنها را برای کاشت آماده می سازند.
کاشت گرافت ها
در این مرحله جراح با استفاده از ابزارهای دقیق و مینیاتوری، سوراخ هایی بسیار ظریف در پوست سر ایجاد می کند و فولیکول های استخراج شده را در آن قرار می دهد. با توجه به دقت و ظرافت دستگاه، پزشک این امکان را دارد که پس از ایجاد حفره های ظریف، کاشت فولیکول ها را با زاویه و جهتی دقیق و مناسب انجام دهد.

بهترین کاندیدای کاشت موی میکروفیت چه کسانی هستند؟

کاشت مو به روش مایکروفیت برای آقایان و خانم‌ها مناسب است. این روش از پیوند مو علاوه بر اینکه برای کاشت مو با سطح زیاد مناسب است، برای ترمیم پیوند مو و افزایش تراکم خط رویش مو نیز بسیار کاربردی است. به طور کلی کاشت مو برای خانم‌ها محدودیت سنی ندارد. به آقایان توصیه می‌شود که بعد از 28 سالگی برای پیوند اقدام کنند؛ چرا که در آقایان تا سنین 26 الی 27 سالگی همچنان امکان ریزش موی وراثتی وجود دارد.
قبل از کاشت طبیعی مو باید علت ریزش مو و طاسی به طور کامل مشخص شود. کاشت طبیعی مو درمان قطعی بسیاری از طاسی‌ها مانند ریزش موی ارثی (آلوپسی آندروژنی)، طاسی‌های ناشی از آسیب به سر، سوختگی و… است. همچنین پیوند موی طبیعی به روش میکرو فیت برای افراد با پوست سر سفت مناسب است.

سن مناسب برای کاشت مو به روش میکرو فیت

سن مناسب برای کاشت مو از 25 الی 50 سالگی میباشد؛ چراکه در این بازه زمانی ریزش مو به مرحله آخر رسیده و الگوی ریزش به طور کامل مشخص شده است.

تفاوت کاشت مو به روشMICRO FIT با دیگر روش ها

تفاوت روش میکروفیت و سایر روش های کاشت مو در کاهش عوارض جانبی احتمالی می باشد؛ زیرا ظرافت روش میکروفیت بسیار بالا بوده و در نتیجه کمترین میزان زخم یا خطر عفونت و خونریزی را خواهد داشت. ممکن است تعداد فولیکولهای استخراج شده برای پیوند مو کمتر باشد؛ اما از دیگر روش ها قیمت بالاتری دارد.

معایب روش FIT نسب به دیگر روش ها

سرعت پایین از معایب روش MICRO FIT است. برای برداشت 1500 الی 2000 گرافت مو با این روش، 3 الی 4 ساعت زمان نیاز است. قابل ذکر است که در روش FUT، در مدت زمان 1 ساعت، 1000 گرافت استخراج می شود؛
سرعت پایین پیوند مو، علاوه بر اینکه باعث طولانی شدن زمان کاشت مو می شود، باعث افزایش احتمال آسیب دیدگی فولیکول ها می شود؛ زیرا فولیکول ها مدت طولانی در خارج از بدن هستند.
با توجه به استفاده از مواد بی حسی، احتمال بروز واکنش های آلرژیک در این روش کاشت مو نیز وجود دارد. احساس بی حسی نیز مدتی بعد از کاشت همراه شما خواهد بود.
تورم در ناحیه پیشانی و سر در تمام روش های کاشت مو از جمله این روش مشاهده می شود.

هزینه کاشت مو به روش MICRO FIT

هزینه جراحی کاشت مو به عوامل متعددی بستگی دارد. فاکتورهایی مانند مهارت جراح و تیم پزشکی، محل کلینیک، روش کاشت، مقدار فولیکول‌های استخراج ‌شده، مدت ‌زمان اجرای کاشت و… از جمله عوامل تأثیرگذار در مقدار هزینه کاشت مو به روش Micro FIT است.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینهمزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینه

مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که مشکلات پوست و مو را بدون درگیر کردن کل بدن ، به صورت موضعی درمان میکند. این روش در حوزه پوست ، مو و زیبایی کاربرد دار ...

تاریخ انتشار : 1403-02-13

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

نحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینهنحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینه

استفاده از فیلرهای پوستی یک عمل تزریقی محبوب است که برای افزایش حجم از دست رفته، کانتورینگ و قرینه سازی گونه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02