آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مو و ریزش مو / همه چیز درباره کاشت مو

همه چیز درباره کاشت مو

آنچه در این مطلب میخوانید

موهای پرپشت یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد اعتماد به ‌نفس و زیبایی در افراد است. بسیاری از افراد در طول زندگی خود به دلایلی مانند رژیم غذایی نامناسب، فشار و استرس روانی بالا، عدم تعادل هورمونی در بدن و بیماری های مختلف و یا مصرف داروهای شیمیایی دچار ریزش مو خواهند شد که در صورت ادامه دار بودن می‌ تواند موجب طاسی مو شود. البته یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو ژنتیک یا وراثت می باشد که می تواند بخش زیادی از موهای شما را از بین برده و موجب طاسی شود.کاشت مو یکی از روش های درمانی می باشد که موهای شما را از ناحیه از سر که دارای تراکم موی بیشتری می باشد به ناحیه دیگر منتقل می کند تا تمامی سطح سر شما دارای تراکم یکسانی از مو باشد. در این روش جراح ها معمولاً موها را از پشت سر و یا کناره های گوش به جلوی سر شما انتقال می دهند تا به زیبایی صورت شما نیز بیفزایند.

مزایای کاشت مو

موی کاشته شده کاملاً طبیعی و از جنس موی خود فرد است. بزرگترین مزیت این روش دائمی بودن و قابل رشد آن است.
داشتن موهای پرپشت باعث زیبایی بیشتر و افزایش اعتماد به نفس می‌شود.
موهای کاشته شده بعد از رشد کاملاً طبیعی است و تفاوتی با موی قبلی ندارد، بنابراین امکان کوتاه کردن و حالت دادن مو وجود دارد.
کاشت مو روشی غیر تهاجمی و ایمن به حساب می‌آید که در مدت زمان کوتاهی می‌توان انجام داد.

انواع روش های کاشت مو

عمل کاشت موی سر به شیوه های مختلفی که در ذیل آمده است، قابل انجام است:

این روش قدیمی ترین روش در جراحی کاشت مو است. در این روش بیمار بیهوش شده و قسمتی از پوست پشت سر که دارای مو بود، به قسمت طاس جلوی سر پیوند زده می شود که به دلایل عوارضی همچون درد و خونریزی امروزه استفاده از آن منسوخ شده است.

در این روش کاشت موی سر، تارهایی از موی پشت سر به قسمت طاس جلوی سر پیوند زده می شود؛ اما این روش به دلیل خونریزی، دوران نقاهت پس از عمل، نیاز به تکرار جلسات و … امروزه استفاده نمی شود.

این روش مانند روش FIT است با این تفاوت که برای پیوند از موهای سایر قسمت های بدن نیز می توان به قسمت دچار ریزش، مو پیوند زد؛ اما این روش نیز به دلیل عوارضی که مانند روش FIT داشت، امروزه منسوخ شده است.

این روش یکی از جدیدترین و بهترین روش کاشت مو است که کمترین عارضه را دارد و در بیشتر کلینیک های پیوند مو، انجام می شود. این روش بدون خونریزی و بیهوشی انجام می شود و با یک دستگاه اتوماتیک موها برای پیوند برداشته می شوند. با این روش می توان 14000 تار مو را در قسمت دچار ریزش کاشت.

میکروفیت از جمله روش‌های مدرن کاشت مو است که در آن با استفاده از میکرو موتورهای اتوماتیک، گرافت های مو از بانک مو افراد برداشت می‌شود. در مرحله کاشت مو از دستگاه ایمپلنتر استفاده می‌شود و این باعث می‌شود تا در این روش به هیچ‌گونه برش و جراحی نیاز نباشد. این روش نسبت به روش‌های دیگر کاشت مو تراکم بیشتری دارد و افراد می‌توانند موهای پر پشت و بلندی داشته باشند، بنابراین این روش می‌تواند برای خانم‌ها مناسب‌تر باشد.

اگر پزشک احساس کند که نواحی طاسی در سر بیمار به طور قابل توجهی زیاد است و نتوان از سایر روش‌های کاشت مو استفاده کرد، روش سوپر ترکیبی را برای کاشت انتخاب می‌کند. در روش سوپر ترکیبی بر خلاف روش ترکیبی از نواحی مختلف بدن می‌توان گرافت های مو را برداشت. نواحی مثل قفسه سینه و زیر ریش از جمله ناحیه‌هایی هستند که پزشک از آن به‌عنوان ناحیه بانک مو استفاده می‌کند. در این روش پزشک ابتدا با استفاده از روش FUT از ناحیه بانک مو برداشت نواری را انجام می‌دهد و سپس از روش SUT استفاده می‌کند. در کاشت مو به روش سوپر ترکیبی امکان برداشت تا 5000 گرافت مو نیز وجود دارد. نکته مهم این روش این است که این روش از مزیت هر دو روش بهره می‌برد و در نهایت بهترین نتیجه را به بیمار می‌دهد.

کاشت مو با روش Super Fue یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است که بر پایه روش FIT بنا شده است. این روش شباهت زیادی به روش FIT دارد؛ اما معایبی که در آن روش وجود دارد در روش Super Fue برطرف شده است. Super Fue از جمله روش‌های کم‌خطر، کم تهاجمی و کم عارضه است و به همین دلیل امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این روش با استفاده از یک تیغ جراحی کوچک گرافت های مو برداشت می‌شود. در نتیجه برش‌های عمیق و بخیه لازم نیست و در نتیجه بیمار دچار درد و خونریزی نخواهد شد. دوره بهبود سریع، استفاده از اسکن کامپیوتری برای یافتن فولیکول‌های مقاوم، کاهش زمان جراحی و کاهش خطای جراحی از جمله مزیت‌های بزرگ این روش می‌باشد.

کاشت موی مستقیم که به کاشت مو با روش DHI شناخته می‌شود شباهت زیادی با روش FUE دارد. در روش DHI مرحله استخراج و کاشت فولیکول‌های مو به‌صورت همزمان انجام می‌شود و به‌عنوان بخشی از یک فرآیند محسوب می‌شود. در نتیجه پزشک، فولیکول‌های برداشت شده را مستقیماً به ناحیه طاسی انتقال می‌دهد.

مراحل کاشت مو

مراقبت های قبل از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

رعایت مراقبت های بعد از کاشت مو در افزایش رضایتمندی شما از نتیجه و کاهش دوره نقاهت و ریکاوری خواهد شد.

بهترین روش کاشت مو

بهترین روش کاشت مو برای فرد به فرد متفاوت است. در واقع استفاده از کلمه ‌ی مناسب‌ترین روش کاشت مو می تواند گزینه ‌ی بهتری باشد؛ زیرا بهترین روش با توجه به شرایط هر فرد متغیر است.

و بسیاری موارد دیگر از آن چیزهایی هستند که در تعیین بهترین روش کاشت مو برای هر فردی مؤثر است. بهترین روش کاشت مو با توجه به شرایط هر فرد متغیر است.

سن مناسب کاشت مو

به طور کلی سن مناسب کاشت مو، بالای 27 سالگی و درحدود 30 سالگی است. توصیه می شود که در سنین کمتر از این سن، مردان جوان از درمان های دارویی برای درمان ریزش مو استفاده کنند و پس از تثبیت وضعیت ریزش مو، مشخص شدن وضعیت بانک مو و الگوی طاسی، اقدام به کاشت مو کنند.

دوره نقاهت و بهبودی کاشت مو چقدر است؟

افرادی که کاشت مو انجام می‌دهند، پس از انجام این عمل باید یک دوره نقاهت را پشت سر بگذارند؛ اما مسئله اصلی مدت این دوره است. اولین موردی که باید بدانید این است که به دلیل روش‌های بسیار زیاد و متنوعی که برای کاشت مو وجود دارد، دوره نقاهت بیمار می‌تواند بسته به روش کاشت متفاوت باشد. به طور کلی برای اکثر روش‌ها این دوره به مدت یک تا دو هفته پس از انجام کار است. این دوره نیز برای بهبود زخم‌های به وجود آمده بر اثر کاشت مو و یا درد در ناحیه مورد نظر است. در برخی از روش‌های کاشت، پزشک مجبور به ایجاد برش در ناحیه‌هایی از سر می‌شود که افراد برای بهبود و ترمیم آنها به یک هفته استراحت نیاز دارند.

ماندگاری کاشت مو

ماندگاری کاشت موی طبیعی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما در نهایت و در بهترین حالت نتیجه دهی کاشت باید گفت که موهای کاشته شده نیز مانند موهای طبیعی فرد پس از مدتی و با ورود به سن پیری ضعیف شده و ریزش پیدا می کنند. با این وجود یکی از بهترین و ماندگارترین روش های تقویت و افزایش موی سر، کاشت موی طبیعی است.

عوارض کاشت مو

این عوارض برای افراد مختلف، متفاوت است. ممکن است بعد از عمل، برای برخی از مراجعین هیچ مشکلی به وجود نیاید و برای فردی دیگر یک یا چند مورد از عوارض زیر به وجود میاید. عوارض شایع کاشت به شرح زیر است:
تورم پس از جراحی: رایج ترین عوارض کاشت مو که اغلب مراجعین پس از عمل جراحی با آن مواجه می‌شوند، تورم پس از جراحی است که در اثر تجمع مایع میان بافتی در زیر پوست به وجود میاید.
خونریزی: طبق آمار، حدود 37/1 درصد مراجعین در حین عمل جراحی به شدت خونریزی می‌کنند. خونریزی های شدید حین عمل طبیعی نبوده و بیشتر به دلیل اشتباه جراح رخ می‌دهد.
نازک شدن تار مو: نازک شدن تار موی قسمت کاشته شده رایج و متداول است. این مسئله برای مراجعین باعث اضطراب شده، چرا که افراد می‌خواهند موهای از دست رفته خود را بازیابند؛ اما حالا قسمت دیگری از سرشان دچار ریزش مو می‌شود. در بیشتر مواقع نازک شدن تارهای مو پایدار نمی‌باشد و پس از گذشت مدت زمان موی فرد با ضخامت طبیعی شروع به رشد می‌ کند.

هزینه کاشت مو

گستردگی سطح کاشت، تعداد گرافت‌های برداشت شده و تراکم موهای کاشته شده، کیفیت بانک موی فرد، آزمایش‌ها و معاینات قبل از کاشت، دستمزد پزشک و تیم جراحی و کلینیکی که برای این کار انتخاب می‌کنید تأثیر زیادی در هزینه‌ها خواهد داشت.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24