آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / توصیه های پوست و زیبایی / نقش ماسك هاي طبيعي در درمان عوارض پوستي

نقش ماسك هاي طبيعي در درمان عوارض پوستي

ماسک ها به طور کلی برای افزایش سلامت پوست و مراقبت آن در برابر خشکی و ایجاد چروک های پوستی و محافظت از رنگدانه های طبیعی پوست بسیار موثرند و بهترین روش پیشگیری از پیری پوست هستند. ماسک ها مواد مغذی را به طور سطحی به پوست رسانده و باعث شفافیت و روشن شدن پوست نیز می گردند. در ادامه چند ماسک پوستی مناسب را معرفی خواهیم نمود.

آنچه در این مطلب میخوانید

ماسک پرتقال

پرتقال ازغنی ترین منابع ویتامین است. میوه پرتقال محتوی انواع ویتامین های A,B,C، کلسیم، فسفر، آهن و پتاسیم است. ماسک پرتقال در جلوگیری از چروکهای پوست و روشن شدن پوست موثر است.

نحوه تهیه ماسک پرتقال

آب یک عدد پرتقال را گرفته روی پوست صورت و گردن بمالید و پس از 10 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. این عمل را روزی یک بار انجام دهید.

ماسک خیار

خیار سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است و پوست آن ویتامین فراوان دارد. ماسک خیار به کاهش التهاب پوست، پف صورت و چروک های ریز کمک زیادی می کند.

نحوه تهیه ماسک خیار

ابتدا پوست صورت را کاملا تمیز کنید و سپس پوست تازه خیار را به پوست صورت بمالید و آن را روی پوست نگه دارید، پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم یا خنک بشوئید. خیار اثر مرطوب کنندگی، خنک کنندگی و ضد جوش نیز دارد.

ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی اسید مالیک، اسید سیتریک و اسید اگزامیک است و دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی می باشد. استفاده روزانه از ماسک آب گوجه فرنگی روی پوست در رفع کک مک های پوست و روشن شدن پوست موثر است.

نحوه تهیه ماسک گوجه فرنگی

بهتر است پوست گوجه فرنگی را بگیرید و قسمتهای سفید رنگ آن را جدا کنید و دور بریزید سپس چند قطره لیموترش تازه به آن اضافه کنید و روی پوست بمالید، بگذارید تا 10 دقیقه بماند و سپس پوست خود را بشوئید. این کار را می توانید روزانه یا دو روز یکبار انجام دهید.

ماسک لیمو ترش

در تنظیم چربی پوست و کاهش جوش های پوستی و نرم و شفاف شدن پوست موثر است.

مطلب پیشنهادی : اهمیت مراقبت از پوست

نحوه تهیه ماسک لیمو ترش

لیموترش تازه را تمیز بشوئید و همراه با پوست ورقه ورقه نموده و روی پوست صورت قرار دهید و پس از 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. این کار را می توانید هر دو یا سه روز یکبار انجام دهید.

ماسک جعفری

جعفری سرشاراز میتامین هایA,C و املاح معدنی است. این ماسک یک لایه بردار عالی و روشن کننده پوست است.

نحوه تهیه ماسک جعفری

جهت تهیه ماسک جعفری برگ های تازه این سبزی را شسته و در آب بجوشانید و هر روز صبح و شب به صورت بمالید. این کار به حفظ شفافیت پوست و رفع جوش های ریز و قرمز کمک میکند.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مزوژل آبرسان پوست چیست؛ نحوه تزریق مزایا و هزینهمزوژل آبرسان پوست چیست؛ نحوه تزریق مزایا و هزینه

آبرسانی پوست با تزریق مزوژل (Mesogel) نسبت به سایر روشها، نسبتاً کم ‌ریسک و به قیمت معقول به شمار میرود که در عین حال نتیجه قابل قبولی نیز دارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-31

کاربردهای تزریق چربی در صورت و سایر نقاط بدنکاربردهای تزریق چربی در صورت و سایر نقاط بدن

تزریق چربی روشی برای افزایش حجم و بهبود شکل نواحی مختلف بدن مانند صورت، دست، سینه ها و باسن با ماندگاری بالا و عوارض بسیار محدود است. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-24

عوارض تزریق بوتاکس در کوتاه مدت و بلند مدتعوارض تزریق بوتاکس در کوتاه مدت و بلند مدت

عوارض بوتاکس میتواند متفاوت باشد، بعضی از آنها نادر و بعضی رایج هستند که مراقبت صحیح و تزریق اصولی بوتاکس توسط پزشک متخصص باعث کاهش این موارد می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-18