آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / علل، علائم، تشخیص و درمان پرمویی یا هیرسوتیسم در زنان

علل، علائم، تشخیص و درمان پرمویی یا هیرسوتیسم در زنان

پر مویی در زنان یکی از علل کاهش اعتماد به نفس می باشد که بطور خفیف، متوسط و شدید بروز می کند. هیرسوتیسم، رشد غیر عادی مو در زنان به علت اختلالات هورمونی است و توسط دارو و لیزر درمانی موهای زائد توسط متخصص پوست و مو قابل درمان است.

آنچه در این مطلب میخوانید

هیرسوتیسم چیست و چه علائمی دارد؟

هیرسوتیسم به معنای رویش موهای زائد در خانمها در محلهایی که قاعدتا نباید موی ضخیم داشته باشد میباشد و مشکل شایعی محسوب می شود رویش موی ضخیم و مردانه بیشتر در محلهایی مانند دور هاله سینه ها، وسط سینه، اطراف ناف، کشاله رانها و صورت رخ میدهد.

روش تشخیص هیرسوتیسم

هیرسوتیسم ممکن است با سطوح افزایش یافته هورمونهای مردانه در بدن همراه باشد. معمولا در موارد هیرسوتیسم بررسی سطوح هورمونهای مردانه انجام میشود و در صورت بالا بودن آن ممکن است سونوگرافی برای بررسی غدد فوق کلیه و تخمدانها ضرورت یابد.

علل ایجاد هیرسوتیسم چیست؟

یکی از علل هیرسوتیسم سندرم تخمدان پلی کیستیک می‌باشد که علائم همراه با آن نظیر اختلالات قاعدگی، آکنه و ریزش موی سر هم‌ گاهی وجود دارد.

در موارد زیادی نیز هیرسوتیسم جنبه فامیلی و ارثی دارد و هیچ اختلال هورمونی مشاهده نمی شود. هیرسوتیسم با هیپرتریکوز یا پرمویی متفاوت است،هیپرتریکوز شامل وجود تعداد زیادی موی ضخیم تر از حد معمول (ولی نه در حد موهای ضخیم ترمینال و مردانه) در همه جاهای بدن می‌باشد و مختص به مناطق تحت تأثیر هورمونها نمیباشد. پرمویی معمولا جنبه ارثی و خانوادگی دارد و با افزایش سطوح هورمونهای مردانه ارتباط ندارد.

درمان های هیرسوتیسم

درمان هیرسوتیم شامل : استفاده از انواع درمانهای هورمونی مانند داروهای ضد هورمون‌های مردانه، داروهای تنظیم هورمونهای زنانه و داروهایی برای درمان تخمدان پلی کیستیک می‌باشد. البته جهت از بین بردن موهای ضخیم به وجود آمده لیزر موهای زائد نیز بسیار موثر واقع می شود. دکتر آناهیتا شاهین گوهر متخصص پوست و مو برای درمان و رفع موهای زائد آماده مشاوره به شما دوست عزیز می باشد. جهت تماس می توانید از راههای ارتباطی درج شده در پائین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

لیزر موهای زائد صورت و بدن برای خانم ها و آقایانلیزر موهای زائد صورت و بدن برای خانم ها و آقایان

لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

لیزر فرکشنال co2 چیست و چه کاربردهایی داردلیزر فرکشنال co2 چیست و چه کاربردهایی دارد

لیزر فرکشنال co2 یکی از روشهای جوانسازی پوست و درمانی پوست می باشد با میزان اثر دهی بالا با تولید کلاژن و الاستین جدید در این روش ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

لیزر درمانی برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستلیزر درمانی برای جوانسازی و رفع مشکلات پوست

درمان‌ های پوستی با لیزر که با نام لیزر درمانی یا لیزر تراپی نیز شناخته می‌ شوند، یکی از محبوب‌ ترین روش‌ های زیبایی در سال‌ های اخیر مطرح شده ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26