آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تیرگی ، لک و کک و مک / سیاهی پشت کمر نشانه چیست و چگونه درمان می شود؟

سیاهی پشت کمر نشانه چیست و چگونه درمان می شود؟

سیاه شدن و تغییر رنگدانه ها در پوست پشت کمر، کتف و شانه ها از شایعترین علائم بیماری ماکولار آمیلوئیدوز است. این عارضه می تواند به صورت لکه های کوچک و یا تیرگی یکدست در کل ناحیه پشت کمر اتفاق بیفتد. این بیماری معمولا در خانم ها بیشتر است و پیشنهاد میگردد جهت تشخیص علل، علائم و نحوه درمان این عارضه حتما نزد پزشک متخصص پوست بروید.

آنچه در این مطلب میخوانید

بیماری ماکولار چیست ؟

ماکولار آمیلوئیدوز عارضه ای است که در اثر رسوب آمیلوئید در پوست ایجاد می شود. آمیلوئید یکی از پروتئین های موجود در پوست است. این بیماری بیشتر در نواحی پشت کتف، بازو، پشت شانه ها، کمر و در برخی موارد جلوی سینه بروز پیدا میکند. شایع ترین علت این بیماری علل ارثی و ژنتیکی است و با خارش شدید همراه است. این بیماری در کشورهای خاورمیانه و اطراف مدیترانه شایع‌ تر از کشورهای دیگر است.

علل لک و سیاهی پشت کمر

علت سیاه و تیره شدن پوست در پشت کمر کاملا مشخص نیست ولی عوامل مستعد کننده و تشدید کننده متعددی برای آن ذکر شده که شامل :

علایم بیماری ماکولار آمیلوئیدوز

علایم بیماری ماکولار آمیلوئیدوز شامل : تیرگی قرینه پوست، همراه با خارش در ناحیه فوقانی پشت بدن است که با ادامه عوامل تحریک کننده و تشدید کننده و عدم درمان کم‌ کم پیشروی کرده و به سمت بازوها، سینه، گردن و حتی شکم گسترش می یابد.

مطلب پیشنهادی : رفع تیرگی و سیاهی زیر بغل

تشخیص ماکولار آمیلوئیدوز

ماکولار آمیلوئیدوز یک بیماری منحصرا پوستی است و ارگانهای داخلی را برخلاف بیماری سیستمیک آمیلوئیدوز گرفتار نمیکند معمولا تشخیص بیماری بصورت کلینیکی و توسط متخصص پوست انجام میشود ولی در صورت لزوم میتوان جهت اطمینان نمونه برداری از پوست انجام داد.

درمان سیاهی و تیرگی پشت کمر و شانه

با استفاده از آنتی هیستامین خوراکی و درمانهای موضعی ضد التهاب و ضد لک پوست و نیز روش‌هایی مانند پیلینگ و لیزر درمانی میتوان پیشرفت بیماری را متوقف کرد که تا حد نسبی باعث روشن شدن پوست میشود ولی بطور کامل و قطعی درمان پذیر نیست.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مزوژل آبرسان پوست چیست؛ نحوه تزریق مزایا و هزینهمزوژل آبرسان پوست چیست؛ نحوه تزریق مزایا و هزینه

آبرسانی پوست با تزریق مزوژل (Mesogel) نسبت به سایر روشها، نسبتاً کم ‌ریسک و به قیمت معقول به شمار میرود که در عین حال نتیجه قابل قبولی نیز دارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-31

کاربردهای تزریق چربی در صورت و سایر نقاط بدنکاربردهای تزریق چربی در صورت و سایر نقاط بدن

تزریق چربی روشی برای افزایش حجم و بهبود شکل نواحی مختلف بدن مانند صورت، دست، سینه ها و باسن با ماندگاری بالا و عوارض بسیار محدود است. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-24

عوارض تزریق بوتاکس در کوتاه مدت و بلند مدتعوارض تزریق بوتاکس در کوتاه مدت و بلند مدت

عوارض بوتاکس میتواند متفاوت باشد، بعضی از آنها نادر و بعضی رایج هستند که مراقبت صحیح و تزریق اصولی بوتاکس توسط پزشک متخصص باعث کاهش این موارد می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-18