آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / علل افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس و نحوه پیشگیری

علل افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس و نحوه پیشگیری

آنچه در این مطلب میخوانید

علت افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس

یک عارضه احتمالی در تزریق بوتاکس افتادگی پلک یا پتوز است و ممکن است در یک یا هر دو پلک رخ دهد و باعث نامتقارن شدن چشم ها شود. درصد کمی از افراد این عارضه را پس از تزریق بوتاکس تجربه می کنند علت این عارضه انتشار داروی فلج کننده عضلات از ناحیه تزریق به عضلات بالابرنده پلک است. این عارضه معمولا بین 2 تا 7 روز بعد از بوتاکس اتفاق می افتد و باعث احساس سنگینی پلک می شود.

علائم افتادگی پلک بعد از بوتاکس

پیشگیری از افتادگی پلک بعد از بوتاکس

با این حال گاهی حتی با رعایت همه نکات باز هم این عارضه رخ میدهد. شیوع آن در بهترین مراکز تخصصی دنیا و با برندهای معتبر حدود یک درصد است یعنی در بهترین حالت باز هم از هر صد نفر یک نفر دچار این عارضه میشود.

مدت زمان بهبودی

خوشبختانه این عارضه موقت است و معمولا طی دوتا سه هفته از ایجاد آن خود به خود رفع میشود. هر چند در موارد شدیدتر گاهی تا دوماه هم ممکن است بماند.

درمان افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

در صورتی که این عارضه خود به خود و طی دو الی سه هفته رفع نگردید میتوانید از پزشک خود بخواهید تا اقدامات درمانی را برای شما شروع کند. اگر چه این عارضه درمان قطعی ندارد اما راه حل موثر افتادگی پلک بعد از بوتاکس، برخی داروها مانند قطره های چشمی و روشهای کمک درمانی نظیرهایفوتراپی و آراف هستند که به بهبود سریع تر عارضه کمک می‌ کنند. در برخی موارد پزشک با تزریق مجدد بوتاکس اقدام به برطرف نمودن علائم می کند. در موارد دیگر پزشک ممکن است با توجه به شرایط بیمار از تزریق فیلرها و یا روشهای غیر جراحی لیفت ابرو برای ایجاد تقارن در ابروها استفاده نماید.

درمان خانگی افتادگی پلک پس از بوتاکس

از بین بردن افتادگی پلک بعد از بوتاکس در مراحل اولیه که به پزشک دسترسی ندارید تا حدی ممکن است کارساز باشد اما در صورت داشتن علائم شدید و عدم بهبودی حتما باید از پزشک متخصص کمک بگیرید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مزوژل آبرسان پوست چیست؛ نحوه تزریق مزایا و هزینهمزوژل آبرسان پوست چیست؛ نحوه تزریق مزایا و هزینه

آبرسانی پوست با تزریق مزوژل (Mesogel) نسبت به سایر روشها، نسبتاً کم ‌ریسک و به قیمت معقول به شمار میرود که در عین حال نتیجه قابل قبولی نیز دارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-31

کاربردهای تزریق چربی در صورت و سایر نقاط بدنکاربردهای تزریق چربی در صورت و سایر نقاط بدن

تزریق چربی روشی برای افزایش حجم و بهبود شکل نواحی مختلف بدن مانند صورت، دست، سینه ها و باسن با ماندگاری بالا و عوارض بسیار محدود است. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-24

عوارض تزریق بوتاکس در کوتاه مدت و بلند مدتعوارض تزریق بوتاکس در کوتاه مدت و بلند مدت

عوارض بوتاکس میتواند متفاوت باشد، بعضی از آنها نادر و بعضی رایج هستند که مراقبت صحیح و تزریق اصولی بوتاکس توسط پزشک متخصص باعث کاهش این موارد می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-18