آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / میکرودرم ابریژن / میکرودرم ابریژن چیست کاربردها، عوارض و هزینه

میکرودرم ابریژن چیست کاربردها، عوارض و هزینه

روش های زیادی برای رفع ایرادات پوستی، جلوگیری از پیری زودرس پوست و جوانسازی پوست پدید آمده است. یکی از روشهای جوانسازی صورت روش میکرودرم ابریژن است که از طریق یک ابزار با حداقل قدرت سایش انجام می‌ شود و در این حالت، دستگاه به آرامی پوست شما را سایش داده و لایه‌ های خارجی ضخیم‌ تر و ناخواسته پوست را حذف می‌ کند. هدف میکرودرم ابریژن برداشت لایه‌ ی شاخی پوست است. لایه‌ ی شاخی پوست شامل سلول‌ های مرده و آسیب دیده‌ ای است که با حذف آنها می‌ توان شفافیت و شادابی پوست را احیا کرد. هنگامی که این روش درمانی انجام شود، می‌تواند به طور قابل توجه ظاهر پوست شما را بدون تأثیرگذاری بر لایه‌ های عمیق‌ تر پوست بهبود بخشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است که از بلورهای ریز و یا سایر سطوح لایه برداری برای کمک به از بین بردن لایه سطحی سلولهای مرده پوست استفاده می کند. هنگامی که لایه زیرین پوست یا لایه بالایی پوست را برداشته می کنید ، بدن آن را به عنوان صدمه تعبیر می کند. سپس به سرعت سلولهای از دست رفته پوست را با سلولهای جدید و سالم جایگزین می کند. انجام کل روش معمولاً حدود 30 دقیقه برای صورت طول می کشد. این دستگاه می تواند با استفاده از جریانی از کریستال های ریز یا نوک الماس ، پوست را صیقل دهند. این روند جریان خون را تحریک می کند و این باعث افزایش تغذیه به سلول های پوستی می شود. این امر باعث بهبود تولید سلول می شود و باعث بهبود خاصیت ارتجاعی و بافت پوست می شود.

فواید میکرودرم ابریژن

کاربرد ، عوارض ، فواید میکرودرم ابریژن

انواع میکرودرم ابریژن

در این نوع میکرودرم ابریژن سطح پوست توسط کریستال‌ های ساطع شده از یک هندپیس خراش اندازی ملایم و براق سازی می‌ شود. در این روش سلول‌ های مرده پوست در یک فرآیند ثانویه در هندپیس مشابه یا به همراه کریستال‌ ها ساکشن می‌ شوند.

هیدرودرم ابریشن ک روش جدید و به روز از میکرودرم ابریژن است. این روش ترکیب تزریق هم زمان پوستی محصولات و همچنین لایه‌ برداری بدون کریستال می باشد. تمامی مراحل تولید کلاژن را تحریک می‌ سازد. جریان خون در پوست شما به حداکثر می‌ رسد.

در این نوع از میکرودرم ابریژن توسط یک هندپیس سر الماسی سلول‌ های مرده روی پوست خراشیده شده و لایه برداری انجام می‌ گیرد. در این روش نیز طی یک فرایند ثانویه یا در هندپیس مشابه سلول های مرده ساکشن می‌ شوند. برای پوست‌ های حساس یا قسمت‌ هایی از پوست مانند زیر چشم که حساس هستند روش میکرودرم ابریژن سر الماسی مناسب‌ تر است. برای اینکه تأثیرگذاری این روش برای جوانسازی پوست مؤثرتر باشد می‌ توان آن را با یک روش لایه‌ برداری پوست صورت شیمیایی ملایم ترکیب کرد.

مراحل انجام میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای چه افرادی مناسب است؟

آیا میکرودرم ابریژن به کلاژن‌ سازی پوست کمک می‌ کند؟

میکرودرم ابریژن روی لایه سطحی پوست تأثیر گذاشته و باعث جایگزینی سلول‌ های جدید به‌ جای سلول‌ های مرده می‌شود؛ اما به دلیل تحریک کردن پوست و افزایش گردش خون می‌تواند تا حدودی به تولید کلاژن کمک کند.

تعداد جلسات مورد نیاز میکرودرم ابریژن

اگر میکرودرم به منظور جوانسازی پوست انجام گیرد، تعداد جلسات بین 4 الی 6 جلسه نیاز است و چنانچه به منظور رفع لک های صورت و روشن سازی پوست باشد تعداد جلسات بین 10 الی 12 جلسه نیاز است.

آیا بعد از میکرودرم ابریژن می‌ توان آرایش کرد؟

از آرایش کردن بعد از میکرودرم ابریژن به مدت 1 تا 2 روز باید خودداری شود.

عوارض میکرودرم ابریژن

هزینه میکرودرم ابریژن

برآورد هزینه های این روش برای هر مراجعه کننده بستگی زیادی به میزان نیاز پوست شخص، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، دستمزد پزشک معالج دارد و قیمت این روش ها در هر شهر متفاوت خواهد بود.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24