آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و فیلر / ژل دائمی یا موقت ، کدام بهتر است؟

ژل دائمی یا موقت ، کدام بهتر است؟

یکی از مهمترین روشهای جوانسازی پوست که امروزه استفاده های زیادی در پزشکی زیبایی دارد تزریق ژل است. ژل ها نوعی ماده پر کننده یا فیلر محسوب می شوند. ژل ها مدت زمان ماندگاری مختلفی دارند دائم، نیمه دائم و موقت که در ادامه مطلب به تفاوتهای ژل های دائم و موقت خواهیم پرداخت.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از مهمترین روشهای جوانسازی پوست که امروزه استفاده های زیادی در پزشکی زیبایی دارد ژل ها هستند که نوعی ماده پرکننده یا فیلر محسوب می شوند. ژل ها ماندگاری مختلفی دارند دائم، نیمه دائم و موقت که در ادامه مطلب به تفاوتها و شباهتهای آنها خواهیم پرداخت.

ژل موقت چیست ؟

ماده اصلی تشکیل دهنده ژل های موقتی اسید هیالورونیک است. ماندگاری اثر این ژل ها بین 6 ماه تا یکسال است. به دلیل اینکه مواد تشکیل دهنده آن طی این زمان جذب بدن شده و از بین می روند. پس از گذشت این مدت باید تزریق ژل را مجدد تکرار کرد.

ژل دائم چیست ؟

بطور کلی منظور از دائمی بودن ژل مدت ماندگاری بسیار بیشتر نسبت به ژل های موقتی است وگرنه ژل کاملا دائم وجود ندارد. ژل های به اصطلاح دائمی ماندگاری حدود 3 الی 4 سال دارند. این نوع ژل یا فیلر از مواد مصنوعی ساخته شده و نمیتوان گفت ایمنی خوبی دارند، چون به هر حال امکان سازگار نبودنشان با محیط بدن بسیار زیاد است و ممکن است با عوارض و پیامدهای منفی همراه باشند. این پیامدها نیز ممکن است حتی تا بعد از تجزیه و از بین رفتن کامل ژل در بدن نیز باقی بمانند.

مقایسه ژل های موقت و دائمی

در گذشته نوعی ژل با ماندگاری بسیار طولانی به نام ژل پاژ به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفت این ژل از ماده ای به نام پلی اکریل آمید ساخته شده که در بدن قابل تجزیه نیست و بنابراین بطور دائمی باقی میماند. این ژل اوایل بسیار مورد توجه بود و مصرف میشد ولی به مرور و با مشخص شدن عوارضش استفاده از آن بسیار کم شده و تقریبا منسوخ شده است.

تخلیه ژل موقت آسان تر است یا دائم ؟

البته که تخلیه ژل های موقت بسیار ساده تر است و عوارض کمتری هم خواهد داشت. یکی از راه های تخلیه ژل های موقت تزریق فیلر هیالورونیداز است که به تجزیه ژل کمک می کند و سریعتر از بین می رود. حتی در موارد ایرادات جزئی و پشیمانی از نتیجه تزریق ژل موقت می توانید مدت بسیار کمتری صبر کنید تا ژل خود به خود از بین برود.
تخلیه ژل های دائمی کار ساده ای نیست. برای تخلیه ژل دائم احتمالا نیاز به جراحی خواهد بود، حتی در برخی موارد ممکن است جراحی برای خارج کردن کامل این نوع ژل موفق نباشد و مقداری از آن در بدن باقی بماند و عوارضش را هم با خود در بدن نگه دارد.

عوارض ژل دائمی

کبودی و ورم طولانی مدت در تزریق ژل دائمی شایع تر است.
احتمال ایجاد عفونت در این نوع ژل بیشتر است.
بدلیل مصنوعی بودن ژل های دائمی احتمال واکنش های آلرژیک بیشتر است.
در صورت تزریق اشتباه عوارض جبران ناپذیری مانند نابینایی و سکته مغزی را در پی دارد.

قیمت تزریق ژل دائم بیشتر است یا موقت ؟

البته ممکن است فکر کنید ژل دائم به خاطر ماندگاری بیشتر هزینه بیشتری هم دارد. اما در واقع ژل های موقت به دلیل دفعات تکرار تزریق ژل هزینه بیشتری خواهند داشت. سایر موارد با توجه به نوع برند مورد استفاده و مقدار مورد نیاز تزریق ممکن است هزینه های مختلفی داشته باشند.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آشنایی با انواع بیماری های و آسیب های پوستیآشنایی با انواع بیماری های و آسیب های پوستی

بیماریهای پوستی انواع مختلفی دارند و مهمترین بخش درمان و کنترل این بیماریها، تشخیص صحیح علت عارضه توسط متخصص پست می باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-30

لیزر موهای زائد صورت و بدن برای خانم ها و آقایانلیزر موهای زائد صورت و بدن برای خانم ها و آقایان

لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

لیزر فرکشنال co2 چیست و چه کاربردهایی دارد ؟لیزر فرکشنال co2 چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

لیزر فرکشنال co2 یکی از روشهای جوانسازی پوست است. در این روش از اشعه‌ لیزر فرکشنال برای رساندن گرمای کنترل شده به پوست استفاده میشود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26