آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و فیلر / تزریق ژل و فیلر؛ کاربردها، ماندگاری، عوارض و هزینه

تزریق ژل و فیلر؛ کاربردها، ماندگاری، عوارض و هزینه

اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره کمک می‌ کنند. از جمله پر طرفدارترین اقدامات زیبایی دنیا که محبوبیت بسیار زیادی در دنیا دارد، تزریق ژل یا فیلر به صورت و یا برخی نواحی دیگر بدن می‌ باشد. ژل و فیلر به نوعی پر کننده های پوستی هستند که در زیر پوست تزریق می شوند. فیلرها از مواد مختلفی ساخته شده اند و فرمول های متفاوت آنها موجب خواص و اثرگذاری مختلف آنها می شود. فیلرها یکی از امن ترین و سریع ترین روشها برای جوانسازی پوست محسوب می شوند و می توانند ظاهر جذابی برای شما به وجود بیاورند و سن ظاهری شما را کاهش دهند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای تزریق ژل و فیلر

مزایای تزریق ژل یا فیلر

انواع ژل یا فیلر

فیلرها از نظر عملکرد، به دو نوع اصلی محرک و حجم‌ دهنده دارند و بر اساس نوع ماده تشکیل‌ دهنده آنها به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

تزریق ژل و فیلر چگونه است ؟

در این روش ابتدا پزشک بررسی های لازم را انجام میدهد و قسمتی از صورت که به تزریق ژل نیاز دارد مشخص می کند. پس از انتخاب محل مورد نظر، پزشک با یک کرم موضعی قسمتهایی را که می خواهد تزریق کند بی حس می کند و پس از بی حس شدن نواحی مشخص شده، ژل یا فیلر را به آرامی در زیر پوست تزریق خواهد کرد.

تزریق ژل صورت و بدن

مراقبت های پس از تزریق ژل یا فیلر

تزریق ژل چقدر طول میکشد ؟

این روش زیبایی به صورت سرپایی انجام می شود و اغلب در نیم ساعت انجام می شود؛ اما در بعضی موارد با توجه به وسعت نواحی مد نظر برای تزریق ژل یا فیلر تا 1 ساعت هم به طول می انجامد.

تزریق ژل چند روزه اثر میکند ؟

معمولاً نتایج حاصل از تزریق ژل‌ ها بلا فاصله قابل‌ مشاهده است؛ اما با گذشت 2 تا 4 روز تورم و کبودی احتمالی از بین رفته و نتیجه بهتر دیده می‌شود. تزریق ژل به کلاژن‌ سازی در پوست کمک می‌ کند. کلاژن‌ سازی بلافاصله انجام نمی‌ شود و تا چند ماه فرایند آن ادامه دارد.

آیا از بین‌ بردن ژل ممکن است ؟

برخی از ژل‌ ها را می‌ توان با استفاده از آنزیمی به نام هیالورونیداز از بین برد. ژل‌ هایی که حاوی اسید هیالورونیک هستند، با تزریق این آنزیم حل شده و از بین می‌ روند. در صورت بروز مشکلات زیر میتوان این آنزیم را تزریق کرد:

در مورد سایر ژل‌ هایی که حاوی اسید هیالورونیک نیستند، گاهی تزریق استروئید برای از بین ‌بردن آنها مؤثر است، اما بهترین راه جذب ژل‌ ها به مرور زمان و توسط بدن است. در مواقع بسیار نادر ممکن است ژل با استفاده از جراحی خارج شود.

چه کسانی نباید ژل تزریق کنند ؟

ماندگاری ژل و فیلر چه مدت است ؟

از آنجایی که شرایط متفاوتی برای هر فرد وجود دارد نمی توان مدت زمان معینی را برای ماندگاری نتایج حاصل از تزریق ژل بیان کرد. اما با این وجود در اکثر موارد بین 6 تا 12 ماه دوام دارد. نوع فیلر یا ژل تزریق شده هم ممکن است در ماندگاری نتایج آن موثر باشد.

عوارض تزریق ژل و فیلر

هر چند تزریق ژل یک روش کاملاً غیر تهاجمی است و دوره نقاهت کوتاهی دارد؛ اما توصیه می‌شود که این کار را حتماً در یک کلینیک معتبر انجام دهید و مطمئن شوید فردی که تزریق را انجام می‌دهد، از تجربه و مهارت خوبی برخوردار است. در این صورت عوارض احتمالی این روش به حداقل خواهند رسید. از مهمترین عوارض تزریق ژل و فیلر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه تزریق ژل

قیمت تزریق ژل با توجه به عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد. برخی از عوامل موثر در هزینه تزریق فیلر عبارتند از:


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینهمزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینه

مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که مشکلات پوست و مو را بدون درگیر کردن کل بدن ، به صورت موضعی درمان میکند. این روش در حوزه پوست ، مو و زیبایی کاربرد دار ...

تاریخ انتشار : 1403-02-13

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

نحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینهنحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینه

استفاده از فیلرهای پوستی یک عمل تزریقی محبوب است که برای افزایش حجم از دست رفته، کانتورینگ و قرینه سازی گونه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02