آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و فیلر / فیلر چیست و انواع فیلرها کدامند؟

فیلر چیست و انواع فیلرها کدامند؟

امروزه برای جوانسازی پوست، گزینه های درمانی متعددی وجود دارد و برای این منظور محصولات زیادی در بازار موجود است. تزریق فیلر با هدف جوانسازی، رفع چین و چروک و حجم دهی استفاده می شود. فیلر یا پر کننده ها مشتقات تزریقی هستند که می توانند چربی بدن خود فرد و یا فیلرهای آماده تزریق موجود در بازار باشند. فیلرهای چربی، از بدن انسان خارج شده و به ناحیه ای که باید حجم آن افزایش یابد تزریق می شود. از محبوب ترین فیلرهای تزریقی می توان به هیالورونیک اسید اشاره کرد. این ژل فضای بین کلاژن و الاستین پوست را با آب پر می کند و با نگهداری مایع در زیر پوست موجب حجیم سازی پوست خواهد شد در نتیجه پوست زیباتر و بدون چروک به نظر خواهد رسید.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع فیلر

فیلر هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید که در بدن انسان نیز وجود دارد یک فیلر کاربردی برای جوانسازی پوست و ایجاد ظاهری شاداب تر استفاده می‌شود. این فیلر به آبرسانی و رساندن مواد مغذی به پوست کمک می کند و باعث کاهش چروکهای پوستی و عارضه هایی مانند زخم و سوختگی میگردد. این فیلر همچنین نقش یک پر کننده پوستی برای حجم دهی و فرم دهی صورت استفاده می شود.

فیلر کلسیم هیدروکسید

ویژگی اصلی فیلر هیدروکسی اپاتیت کلسیم، خاصیت حجم دهندگی آن است. این فیلر برای حجیم سازی و زاویه سازی بسیار مناسب است. به دلیل سازگاری بسیار خوبی که با بدن انسان دارد دارای ماندگاری بالایی است، البته دائمی نیست، برای حجیم سازی و زاویه سازی حدود 12 ماه و برای رفع خطوط و چروک های پوستی بین 2 تا سه سال است. نتایج حاصل از تزریق این نوع فیلر طبیعی است و معمولا عارضه خاصی در پی ندارد.

فیلر پلی لاکتیک اسید

این نوع فیلرها علاوه بر خاصیت پر کننده و حجم دهنده یک محرک قوی برای تحریک کلاژن سازی در پوست هستند. این فیلر ماندگاری بیشتری نسبت به فیلر هیالورونیک اسید دارد و سازگاری نسبتا مناسبی در محیط بدن ایجاد می کند. در صورت پشیمانی از تزریق این نوع فیلر هیچ راهی برای از بین بردن اثرات آن وجود ندارد و شاید این تنها عیب فیلر اسید پلی لاکتیک باشد.

فیلر چربی طبیعی

به جرأت می توان گفت بهترین، طبیعی ترین و ایمن ترین فیلر چربی بدن انسان می باشد. در تزریق چربی از سلولهای چربی بدن خود شخص برداشت میشود و پس از پاکسازی و تصفیه آن به نواحی مورد نیاز تزریق می گردد. نتایج حاصل از این روش جوانسازی هم به عنوان حجم دهنده و هم به عنوان محرک تولید سلولهای جدید، شگفت انگیز است. ماندگاری فیلر چربی تقریبا دائمی است و در اکثر افراد نیاز به تکرار تزریق و تمدید ندارد. این روش نیز از حساسیت بالای برخوردار است و حتما باید توسط پزشک متخصص پوست با مهارت و تجربه عالی انجام شود.

پلی‌ متیل متاکریلات

این فیلر یک نوع فیلر مصنوعی اسید هیالورونیک میباشد و از دسته فیلرهای نیمه دائم یا دائمی است. ماندگاری این فیلر حدود 4 سال است که با توجه به شرایط سلامتی و وضعیت بدنی فرد تا 5 سال هم ممکن است دوام داشته باشد. این فیلر برای پر کردن خطوطی مانند خط اخم گزینه بسیار مناسبی است و باعث کلاژن سازی در پوست هم میشود. این فیلر نسبت به سایر فیلرها عوارض بیشتری دارد. البته عوارض فیلرها به طور کلی موقت و زود گذر هستند و با رعایت توصیه های قبل و بعد از ترزیق فیلر امکان ایجاد عارضه ها کمتر می شود.

ماندگاری کدام نوع فیلر بیشتر است ؟

به طور کلی فیلرها از نظر مدت زمان ماندگاری و نتایج به سه دسته تقسیم میشوند :

فیلر موقت

فیلرهای موقت مانند انواع ژل و فیلر هیالورونیک اسید که توسط شرکتهای داروئی تولید و به بازار عرضه می شوند با توجه به برند سازنده آن بین شش ماه تا یکسال دوام دارند. این فیلرها نیز بسته به شرایط بدنی فرد دریافت کننده و نحوه مراقبت از پوست می توانند تا حدود 18 ماه ماندگاری داشته باشند.

فیلرهای نیمه دائمی

این فیلر ها نیز مانند فیلرهای موقت هستند ولی با ماندگاری طولانی مدت در حدود 2 تا 4 سال. یکی از فیلرهای این دسته کلسیم هیدروکسیل آپاتیت است. تزریق این نوع فیلر ملاحضات خاص پزشکی دارد و حتما باید توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام گیرد.

فیلر دائمی

فیلر های دائمی به دلیل سازگاری بالاتر با شرایط بدن انسان به راحتی قابل تجزیه نیستند مانند اسید هیالورونیک موجود در پوست انسان و یا فیلر چربی که از بدن خود شخص تهیه و استفاده میگردد. این فیلرها مواد مغذی را به پوست می رسانند و باعث آبرسانی پوست می گردند.

انواع برندهای فیلر موجود در ایران

در ادامه به معرفی تعدادی از برندهای فیلر مورد استفاده در چند سال اخیر در ایران را معرفی خواهیم نمود :

الانسه : محصول شرکت سینکلر هلند می باشد.
ژوویدرم : یک محصولی فرانسوی و تولید شده توسط شرکت آلرگان است.
ریوانس : ساخت کانادا و دارای تائیدیه FDA می باشد.
الیاکسین : یک برند سوئدی و دارای تمامی استانداردهای جهانی می باشد.
اسکالپترا : برند سوئیسی ساخت شرکت گالدرما است.
بلوترو : ساخت شرکت Merz آلمان می باشد.
رستیلن : ساخت شرکت کیو مِد در سوئد است.
پلوریال : ساخت کشور لوکزامبورگ و دارای مجوز وزارت بهداشت.
اینووسنس : یک محصول با کیفیت ساخت ایران با کاربردهای متعدد.
رووفیل : این فیلر پر طرفدار ساخت کره جنوبی است.
پرفکتا : یک محصول فرانسوی، ایمن و دارای علامت CE اروپا است.
پروفایلو : پروفایلو در شرکت IBSA کشور ایتالیا تولید می شود.
نورامیس : ساخت شرکت مدیتاکس معروف کره ای است.
فیوریج : یک برند ایرانی است که سازنده آن آزمایشگاه سیناژن است.
لونافیل : اولین برند ژل های ایرانی ساخته شده توسط شرکت اسپاد فارمر.

بهترین برند برای تزریق فیلر کدام است ؟

بهترین برند فیلر با توجه به موارد کاربرد و مدت ماندگاری در اشخاص مختلف ممکن است متفاوت باشد. انتخاب این مورد را بهتر است به پزشک خود بسپارید تا با توجه به بررسی های لازم بهترین پیشنهاد را به شما بدهد. برندهای ایرانی و خارجی از نظر کیفیت و سازگاری با پوست با هم در رقابت هستند و هر کدام ویژگی ها و مزایای خود را دارند.

هزینه تزریق فیلر

هزینه‌ تزریق فیلر به عوامل گوناگونی بستگی خواهد داشت. هزینه‌ تقریبی تزریق فیلر به میزان تخصص و مهارت پزشک، نوع متد مورد استفاده برای تزریق، برند و مقدار فیلر مورد استفاده برای تزریق و همچنین موقعیت مکانی مطب یا کلینیک زیبایی بستگی خواهد داشت.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مزوژل آبرسان پوست چیست؛ نحوه تزریق مزایا و هزینهمزوژل آبرسان پوست چیست؛ نحوه تزریق مزایا و هزینه

آبرسانی پوست با تزریق مزوژل (Mesogel) نسبت به سایر روشها، نسبتاً کم ‌ریسک و به قیمت معقول به شمار میرود که در عین حال نتیجه قابل قبولی نیز دارد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-31

کاربردهای تزریق چربی در صورت و سایر نقاط بدنکاربردهای تزریق چربی در صورت و سایر نقاط بدن

تزریق چربی روشی برای افزایش حجم و بهبود شکل نواحی مختلف بدن مانند صورت، دست، سینه ها و باسن با ماندگاری بالا و عوارض بسیار محدود است. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-24

عوارض تزریق بوتاکس در کوتاه مدت و بلند مدتعوارض تزریق بوتاکس در کوتاه مدت و بلند مدت

عوارض بوتاکس میتواند متفاوت باشد، بعضی از آنها نادر و بعضی رایج هستند که مراقبت صحیح و تزریق اصولی بوتاکس توسط پزشک متخصص باعث کاهش این موارد می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-18