آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / تزریق چربی به صورت چگونه انجام میشود ؟

تزریق چربی به صورت چگونه انجام میشود ؟

عمل لیپوترانسفر یا انتقال چربی عملی است که در آن چربی اضافی از یک قسمت بدن برداشت و به نقطه دیگری که نیاز به درمان حجم از دست رفته دارد تزریق می گردد. این روش معمولا جهت پرکردن خطوط و چروک های صورت، فرورفتگی های ناشی از اسکارها یا لاغری صورت استفاده میشود. تزریق چربی در صورت به خصوص جهت پرکردن خطوط کنار دهان (خطوط خنده)، گونه گذاری، حجم دهی به لبها، پرکردن مناطق فرورفته صورت در افراد لاغر، پرکردن گودی زیرچشم ها، پرکردن اسکارهای فرو رفته ناشی از آ کنه (جوش)، سالک و... استفاده می شود. این روش به دلیل ایمنی بالا، استفاده از چربی بدن خود فرد و در نتیجه عدم ایجاد آلرژی و نیز احتمال اصلاح دائمی نقایص صورت طرفداران بسیار زیادی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

استخراج چربی از بدن چگونه است ؟

مرحله اول برداشت چربی است که با ارزیابی و بررسی های قبلی پزشک متخصص مشخص گردیده که چه مقدار و از چه ناحیه ای نیاز است چربی اضافی برداشته شود. برای این کار از روش لیپوساکشن استفاده می گردد. برای شروع پزشک بی حسی یا بیهوشی موضعی را اعمال می کند تا بیمار دچار درد نشود، سپس چند برش بسیار کوچک در محل برداشت چربی ایجاد می گردد. اکنون بیمار برای انجام عمل لیپوساکسن آماده است. طی این عمل دستگاه ساکشن یا مکنده توسط یک یا چند لوله بسیار ظریف (کانولا) از محل برش ها وارد شده و چربی ها را از بافت مورد نظر مانند شکم، پهلو، ران و ... خارج می کند. مرحله بعدی آماده سازی و پالایش چربی است.

سانتریفیوژ چربی (تصفیه)

پردازش چربی مهمترین قسمت از عمل تزریق چربی می باشد. در این مرحله چربی برداشته شده باید بطور کامل پاکسازی و خالص گردد تا بتوان برای تزریق در نقاط هدف از آن بهره برد. دستگاه سانتریفیوژ چربی های استخراج شده را از خونابه، چربی ناخالص، سلول های غیر مفید و ... جدا می کند. این روش همچنین باعث می شود سلولهای بنیادی موجود در چربی از بین نرود. اکنون پزشک چربی های بدست آمده مفید را وارد سرنگ می کند و برای تزریق آماده میشود.

تزریق چربی به صورت

زمانی که چربی خالص بدست آمده آماده تزریق شد، پزشک توسط یک سوزن مخصوص مقدار مناسب چربی را در بافت مورد نظر که از قبل بی حس و ضد عفونی شده است تزریق می کند. مهارت پزشک در این مرحله مهمترین عاملی است که بهترین نتایج تزریق چربی را برای شما به همراه دارد.

تزریق چربی به صورت چقدر طول میکشد ؟

تزریق چربی به نقاط کوچک حدود یک ساعت طول می کشد و اگر تزریق در نقاط مختلف انجام شود تا حدود 3 ساعت هم ممکن است به طول بینجامد.

مطلب پیشنهادی : کاشت گونه با تزریق چربی

ورم تزریق چربی به صورت چند روز است ؟

ورم صورت پس از تزریق چربی نهایتا تا یک هفته ادامه دارد. در صورتیکه بیش از یک هفته ورم صورت بهبود نیابد احتمالا نشان دهنده واکنش های آلرژیک و یا عفونت می باشد. در اینصورت می بایست در اولین فرصت به پزشک مراجعه نمائید تا از بروز عوارض شدیدتر جلوگیری بعمل آید.

چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی میشود ؟

معمولا بهترین نتایج تزریق چربی طی یک الی دو هفته ظاهر می شوند. با رعایت مراقبتهای پس از تزریق چربی می توانید عوارض و طول دوره نقاهت تزریق چربی را کاهش دهید.

نگهداری چربی فریز شده برای تزریق مجدد

اگر چربی برداشته شده زیاد باشد می توان آن را فریز کرد و تا یکسال بعد می توان مجددا برای فرد تزریق نمود.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینهمزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینه

مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که مشکلات پوست و مو را بدون درگیر کردن کل بدن ، به صورت موضعی درمان میکند. این روش در حوزه پوست ، مو و زیبایی کاربرد دار ...

تاریخ انتشار : 1403-02-13

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

نحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینهنحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینه

استفاده از فیلرهای پوستی یک عمل تزریقی محبوب است که برای افزایش حجم از دست رفته، کانتورینگ و قرینه سازی گونه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02