آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تیرگی ، لک و کک و مک / از چه روش هایی برای روشن شدن پوست استفاده می شود

از چه روش هایی برای روشن شدن پوست استفاده می شود

زیبایی و درخشندگی پوست موضوعی است که انسان از گذشته های دور به دنبال آن بوده و برای دستیابی به بهترین روش هیچگاه دست از تلاش برنمی ‌دارد. گاهی تنها کافی است که پوست شما بدون عیب و نقص باشد تا دیگر نیازی به استفاده از انواع لوازم آرایش برای پوشاندن عیوب چهره خود نداشته باشید.
پوست انسان‌ ها دارای رنگ‌ های مختلفی است که هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد. ملانین نقش مهمی‌ در تعیین رنگ پوست افراد دارد. اشخاصی که پوست تیره دارند، ملانین یا رنگدونه بیشتری در پوستشون تولید میشود. یکی از عواملی که باعث تیرگی پوست میشه نور خورشیدِ چون تولید ملانین رو بالا میبره و میتونه منجر به تیرگی و کدر شدن پوست بشه. از دیگر مواردی که روی رنگ پوست تاثیرگذار است می توان مواد غذایی را نام برد. چون خوردن بعضی از غذاهای خاص هم روی تولید ملانین در پوست موثر است.
روش‌ های زیادی برای سفید و روشن کردن پوست وجود داره که در ادامه به معرفی این روش ها می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

از چه روش هایی برای روشن شدن پوست استفاده می شود

ترفندهای روشن سازی پوست با کاهش غلظت یا تولید ملانین صورت می گیرد.
تکنیک‌های مختلفی برای عمل سفید سازی پوست صورت می گیرد. لیزر درمانی، کرم‌های روشن کننده، تزریق و... از جمله روش‌ های متفاوتی به شمار می‌روند که جزو 2 دسته کلی روش‌های خانگی و کلینیکی هستند.

روشهای روشن شدن پوست

روش های خانگی روشن سازی پوست

1- ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت ، دو بار در هفته برای روشن کردن و رطوبت دهی به پوست اهمیت زیادی دارد. این کار برای درمان عارضه‌ هایی که در زیر لایه‌ ی سطحی پوست وجود دارند مفید است. ماسک صورت همچنین در سم‌ زدایی و تقویت گردش خون اثر قابل‌ توجهی داشته و به فرایند روشن شدن پوست نیز کمک می‌ کند.

2- پاکسازی

پوست ما هر روز در معرض گرد و خاک، آلودگی ، باکتری‌ها ، نور خورشید و باد شدید قرار می‌گیرد. تمامی این آلودگی‌ها باعث بسته شدن روزنه‌ های پوستی شده و مشکلات مختلفی را در پوست ایجاد می‌کنند. پاکسازی پوست به جلوگیری از این مشکلات کمک می‌ کند.

3- مرطوب نگه داشتن پوست

به دلیل تبخیر آب از پوست، این عضو خشک می‌شود. مرطوب کردن پوست باعث می‌شود تا بافت پروتئینی و لیپیدی پوست خشک شده حفظ شود. مواد مرطوب‌ کننده یک لایه‌ی محافظ را بر روی پوست ایجاد می‌ کنند.
روش‌ های کلینیکی روشن سازی پوست

4- کِرِم ها

درمان‌های موضعی روشن شدن پوست صورت معمولاً توسط متخصصین پوست انجام می‌شود؛ زیرا این روش‌ها در مقایسه با سایر روش‌ های درمانی ایمن‌ تر هستند. مواد موضعی برای سفید کردن پوست معمولاً به صورت ژل یا کرم ساخته می‌شوند و از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند که قادر به روشن کردن قطعی پوست هستند. کرم‌ های روشن کننده پوست همچنین به عنوان کرم‌های سفید کنند ه، سفیدکننده‌ ها یا کرم‌ های محو کننده‌ ی لک صورت شناخته می‌ شوند. مواد سفید کننده‌ ی کرم‌ ها مانع تولید ملانین می‌شوند و در نتیجه پوست سفید تر می‌ شود. اساساً این کرم‌ ها و ژل‌ های پوستی موضعی روش‌ های مؤثری برای بازگرداندن حالت اصلی پوست است که تحت تأثیر شرایط خاصی از جمله جوش و آکنه و پیگمانتاسیون قرار گرفته‌اند. بسیاری از این کرم‌ ها می‌توانند در سراسر بدن از جمله دست‌ ها ، بازوها ، پاها و البته روی صورت استفاده شوند.

5- درم‌ ابریژن

دراین روش سطحی ‌ترین لایه ‌ی پوست با استفاده از یک برس سیمی مخصوص انجام می‌شود و پوست آسیب ‌دیده را به طور کامل حذف می‌ کند. این روش که توسط متخصص زیبایی انجام می‌شود به از بین بردن جای جوش‌ های عمیق و لکه‌های قهوه‌ای و صاف کردن ناهمواری های پوستی کمک می کند. این روش نه فقط پوست تیره را هدف قرار می‌ دهد بلکه موجب کاهش چین و چروک و خطوط موجود روی پوست نیز می‌گردد.

6- میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یا لایه برداری دیاموند پوست با استفاده از وسیله‌ای که سر آن از الماس ساخته شده است، لایه‌ های آسیب دیده توسط آفتاب سوختگی و سلول‌ های مرده‌ی پوست را به آرامی از بین می ‌برد و پوست روشن‌ تر وسفید تر زیر آن را نمایان می‌سازد. همچنین این روش تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و موجب از بین رفتن یا کاهش زخم‌ها و لکه‌های تیره روی پوست ناشی از افزایش سن و نقاط کبدی می‌گردد. میکرودرم ابریژن روشی ایمن است که می‌ توان آن را روی صورت، گردن، قفسه سینه، پشت، دست‌ها، بازوها و پا استفاده کرد.

7- لایه برداری شیمیایی پوست

یک روش درمانی روشن شدن پوست است که در آن از یک محلول اسیدی برای از بین بردن لایه‌های خارجی آسیب دیده و در نتیجه سفید و روشن کردن پوست استفاده می‌شود. در هنگام انجام لایه برداری شیمیایی، متخصص پوست از آلفا هیدروکسی اسیدها، تری کلرواستیک اسید یا فنل استفاده می‌کند. لایه برداری شیمیایی پوست را بهبود می‌بخشد و بافت پوست را نرم‌ تر می‌کند. این مواد لایه‌های بیرونی پوست مرده را از بین می‌برند و یک لایه جدید پوست با ماهیت، بافت و رنگ بهتر و روشن‌تر به وجود می‌آورند.

8- مزوتراپی

این تزریقات حاوی گلوتاتیون به عنوان یک عامل فعال می‌باشند. گلوتاتیون یک آنتی‌ اکسیدان شناخته شده است. ویتامین C و گلوتاتیون به همراه یکدیگر استفاده می‌شوند تا رنگ پوست را روشن کنند. این تزریقات باید به مدت 2 تا 4 هفته به‌ صورت هفتگی انجام شوند. پس از تکمیل درمان اولیه، ممکن است تزریقات برای حفظ آثار درمان ماهیانه 1 یا 2 بار انجام شوند. درصورتی‌ که دوز این مواد کم بوده و فرد با انجام مرتب آزمایش خون تحت نظر باشد، هیچ عارضه‌ی جانبی ایجاد نخواهد شد. این روش درخشندگی خاصی به‌ صورت داده و آثار آن به مدت 3 تا 4 ماه باقی خواهد ماند. همچنین تزریقات با سوزن‌ های بسیار نازکی انجام شده و درمان عملاً بدون درد خواهد بود.

9- لیزر

این کار با برداشتن لایه بیرونی پوست یا آسیب رساندن به سلول‌هایی که ملانین را تولید می‌کنند، انجام می گیرد. پرتوهای نوری متمرکز شده و پالس‌های لیزری ناحیه مورد نظر را در پوست مورد هدف قرار داده و یک لایه پوست را از بین می‌برند. لیزر جوانسازی پوست می‌تواند برای سفید تر کردن نقاط یا لکه‌های تیره‌ی پوست استفاده شود. در حالی که در برخی از درمان‌ های سفید کننده هفته‌ها طول می‌کشد تا نتایج مشخص شوند، نتایج حاصل از استفاده از لیزر جهت لایه برداری پوست سریع است و می‌تواند بلافاصله مشاهده شوند. بلافاصله بعد از درمان ظاهر پوست روشن‌ تر و نرم ‌تر می‌شود و طی 3 تا 6 ماه بهبود می‌ یابد.

مزایای روشن شدن پوست

مراقبت های بعد از روشن شدن پوست

روشن شدن پوست به چه کسانی توصیه می شود

عوارض روشن شدن پوست

خدمات قابل ارائه درمطب دكتر آناهيتا شاهين گهر علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو و درمان انواع بیماری های پوست ، مو و ناخن کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله تزریق بوتاکس ، تزریق فیلر و چربی ، اندولیفت و خدمات دیگر که طبق استانداردهای به روز دنیا می باشد قابل ارائه است .


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24