آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کانتورینگ و زاویه سازی / همه چیز در مورد روش های زاویه سازی فک و مادلینگ صورت

همه چیز در مورد روش های زاویه سازی فک و مادلینگ صورت

خط فک یکی از مواردی است که بر روی زیبایی و جوانسازی صورت بسیار تأثیرگذار است. زاویه سازی صورت یا مادلینگ چهره عملی است که طی آن بر روی فک تغییراتی ایجاد می‌شود. انواع مختلفی از تکنیک ها و روشهای زاویه سازی صورت وجود دارد که قسمت های خاصی از صورت را هدف قرار می دهد تا به بیماران کمک کند بهترین نتیجه را بگیرند. زاویه سازی صورت می تواند با حجیم نمودن صورت ، برجسته تر شدن استخوان گونه ، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک ، صورت شما را متعادل تر کند. این تکنیک یک روش بسیار مؤثر برای افزایش جذابیت صورت و کاهش علائم پیری است. نوع تکنیکی که شما انتخاب می کنید تا حد زیادی به قسمت هایی از صورت شما که باید بهبود یابد و اهداف شخصی شما بستگی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای زاویه سازی فک

زاویه سازی فک چیست؟

زاویه سازی فک، عملی است که تغییراتی بر روی فک انجام می شود، به طوری که فک کشیده تر شده و حالتی مانند V پیدا می کند، بنابراین زاویه سازی صورت با کوچک کردن فک، لاغر نمودن صورت و برجسته سازی گونه و چانه انجام می شود.

فواید زاویه سازی فک

زاویه سازی صورت مزایای متعددی دارد. این کار سبب تقارن صورت شده و زیبایی چهره شما را بیشتر کرده و جذابیت شما را افزایش می‌دهد، همچنین برای اصلاح چانه کوچک نیز این عمل مناسب بوده و سبب تناسب اجزای صورت می‌شود. دیگر مزیت این عمل بهبود ظاهر صورت و نیمرخ صورت بوده و همچنین می توان استخوانی و لاغر بودن صورت را نیز برطرف کرد.

زاویه سازی فک و مادلینگ صورت

انواع روش‌ های زاویه‌ سازی فک

1- جراحی

در واقع روش قطعی و دائمی زاویه سازی با جراحی است که با استفاده از پروتز گونه، پروتز زاویه فک و پروتز چانه و گاهی اوقات برداشتن چربی (بوکال فت) انجام میشود. در برخی موارد از برش استخوان چانه باید استفاده کرد. اگرچه این روش دائمی و‌ماندگار است؛ ولی نیاز به اتاق عمل و بیهوشی و دوره نقاهت چند روزه دارد.

2- تزریق ژل

استفاده از ژل یکی از محبوب‌ ترین گزینه‌ ها برای زاویه سازی فک و صورت با روش‌های غیرتهاجمی است. این روش در مقایسه با سایر گزینه‌ های غیرتهاجمی نسبتاً بدون درد و مقرون به صرفه است. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از فیلرهای پر کننده به قسمت‌ های مختلفی از فک تزریق می‌شود. در این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌ های فک از داخل، فرم زوایا و منحنی‌های فک و چانه را تغییر و یک فک برجست ه‌تر و خوش‌ فرم ایجاد می‌شود. ناحیه فک به صورت موضعی بی‌ حس می‌شود و سپس تزریق ژل به فک از طریق سرنگ‌ های مخصوص و بسیار ظریف صورت می‌ گیرد.

3- هایفوتراپی

زاویه سازی فک و صورت با دستگاه هایفو امکان پذیر می‌باشد. در این روش با تابش امواج فراصوت بر روی پوست که باعث کلاژن سازی و لیفت پوست و کمی چربی سوزی می شود، زاویه سازی انجام می‌پذیرد.

4- تزریق چربی

در زاویه سازی فک با تزریق چربی بر خلاف ژل ، از هیچگونه ماده مصنوعی استفاده نمیشود. چربی هایی که در این تکنیک در نقاط مختلف صورت تزریق می شوند، برگرفته از نقاط دیگر بدن از جمله شکم و پهلوها هستند. زاویه سازی صورت با چربی، سالم ترین روش برای زاویه سازی صورت است.

5- تزریق بوتاکس

از بوتاکس (سم بوتولینوم) ، می‌توان برای زاویه سازی فک و صورت استفاده کرد. تزریق بوتاکس به عضله ماستر فک به مرور زمان باعث آتروفی آن می‌شود و می‌تواند یک فک مربعی شکل را به یک فک قلبی شکل تبدیل کند. در نتیجه فک صورت، زاویه دار می شود.

6- لیفت با نخ

زاویه سازی صورت به وسیله نخ به این شکل می باشد که سوزن های بسیار کوچکی در ناحیه زیر پوست چانه قرار می گیرند و سپس نخ ها وارد بافت های عضلانی یا بافت های چربی می شوند. معمولاً برای زاویه سازی صورت از نخ های خاردار استفاده می شود. نتیجه زاویه دار کردن صورت با نخ، بلافاصله قابل رؤیت می باشد؛ اما پس از گذشت چند هفته نتیجه زاویه سازی، خود را بهتر انجام می دهد.

مراقبت های بعد از زاویه سازی فک

زاویه سازی فک و صورت برای کدام نوع صورت مناسب است؟

برای انجام عمل زاویه سازی صورت، حالت صورت افراد باید دارای ویژگی هایی باشد، به عبارت دیگر این عمل برای همه قابل انجام نیست و افرادی با ویژگی های ذیل می توانند گزینه مناسبی برای این عمل باشند:

آیا میتوان زاویه سازی فک دائمی داشته باشیم؟

زاویه سازی فک و صورت به طور کلی به دو روش دائمی و موقت انجام می‌شود. زاویه سازی صورت با ژل یا زاویه سازی صورت با دستگاه، نخ و چربی جزء موارد موقت به حساب می‌آیند؛ اما روش دائمی با کمک جایگذاری ایمپلنت‌هایی ساخته شده از مواد مختلف، عناصر ساختاری صورت، چانه، گونه‌ها یا فک را تغییر می‌دهد.

آیا زاویه سازی فک با ورزش ممکن است؟

انجام فعالیت های ورزشی هم نقشی پیشگیرانه در جلوگیری از بر هم خوردن زاویه مطلوب صورت شما دارد و هم می تواند با برطرف کردن بعضی از نقص های موجود، یک زاویه مناسب در چهره شما به وجود بیاورد. با این وجود ورزش به تنهایی مؤثر نیست و تغذیه سالم، مکمل مهمی برای آن محسوب می شود.

آیا زاویه سازی فک برای صورت گرد مناسب است؟

این روش عموماً برای صورت های چاق، صورت هایی با شکل هندسی گرد و صورت های لاغر استفاده می شود. در صورت گرد معمولاً عرض و طول صورت برابر بوده و فرد دارای گونه و چانه بزرگ و پر است و هیچ استخواخی دیده نمی‌شود؛‌ بنابراین افراد برای این که صورت زیباتری داشته باشند نسبت به زاویه سازی صورت اقدام می‌کنند تا عیب‌های آن برطرف شود. با انجام زاویه سازی صورت گرد چهره جذابتر شده و اجزای صورت برجسته می‌شوند. فرم‌ کلی صورت لاغر شده و خط گونه شکل می‌گیرد.

زاویه سازی فک مردانه چگونه است؟

زاویه فک مردانه به زاویه‌ای اشاره دارد که در نقطه اتصال فک بالا و فک پایین در صورت مردانه ایجاد می‌شود. این زاویه می‌تواند در تعیین جلوه ظاهری و مردانگی صورت مردان نقش بسزایی ایفا کند. زاویه‌ سازی صورت مردان، به مجموعه‌ای از روش‌ها و فنون زیبایی اشاره دارد که با استفاده از آنها می‌ توان ویژگی‌ های ظاهری صورت مردان را بهبود بخشید. بهبود فرم صورت ، شامل زاویه‌ سازی فک در مردان، فرم‌ دهی چانه و از بین‌ بردن خطوط صورت در جهت داشتن چهره‌ای جذاب و مردانه است.

ماندگاری زاویه سازی فک

زاویه سازی صورت اگر به صورت جراحی انجام شود، دائمی بوده و در صورت استفاده از پروتز نیز تا زمانی که خارج نشود، ماندگار است. اما ماندگاری در روش‌های بدون جراحی کم بوده و باید هر چند وقت یک بار آن را تمدید کرد. ماندگاری زاویه سازی فک با روش‌های غیر جراحی، یکی از موضوعات مورد توجه در حوزه زیبایی صورت است و نتایج این روش معمولاً برای مدت زمان 4 تا 18 ماه دوام دارند.

معایب زاویه سازی فک

زاویه سازی صورت جدا از مزایایی که دارد دارای معایبی نیز است. از جمله عوارض این عمل می‌توان به خونریزی شدید و بیهوشی بعد از آن اشاره کرد. همچنین احتمال حساسیت و عفونت نیز وجود دارد. در این جراحی احتمال آسیب عصبی چون بی حسی لب پایین و آسیب به عصب های دور دهان نیز وجود دارد. در صورت آسیب دیدن اعصاب ماهیچه‌های دور دهان ممکن است آبریزش دهان و یا لبخند نامتقارن ایجاد شود. البته در اکثر مواقع این عارضه کوتاه مدت بوده و پس از چند هفته الی چند ماه از بین می‌رود. در روش های بدون جراحی نیز احتمال تورم، قرمزی و درد وجود دارد. به طور کلی این روش‌ها عوارض مهمی ندارند و پس از چند روز برطرف می‌شوند.

هزینه زاویه سازی فک و صورت

زاویه سازی صورت روش‌های مختلفی دارد که هزینه زاویه سازی صورت بر اساس عوامل گوناگونی از جمله کلینیک، میزان تخصص پزشک و نوع روش انتخابی محاسبه می‌شود.

خدمات قابل ارائه درمطب دكتر آناهيتا شاهين گهر علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو و درمان انواع بیماری های پوست ، مو و ناخن کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله تزریق بوتاکس ، تزریق فیلر و چربی ، اندولیفت و خدمات دیگر که طبق استانداردهای به روز دنیا می باشد قابل ارائه است .


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینهمزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینه

مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که مشکلات پوست و مو را بدون درگیر کردن کل بدن ، به صورت موضعی درمان میکند. این روش در حوزه پوست ، مو و زیبایی کاربرد دار ...

تاریخ انتشار : 1403-02-13

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

نحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینهنحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینه

استفاده از فیلرهای پوستی یک عمل تزریقی محبوب است که برای افزایش حجم از دست رفته، کانتورینگ و قرینه سازی گونه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02