آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پاک کردن تتو و خالکوبی / لیزر بهترین روش پاک کردن تاتو و خالکوبی

لیزر بهترین روش پاک کردن تاتو و خالکوبی

تاتو یا خالکوبی بدن اقدامی است که امروزه در میان افراد مختلف جامعه رواج پیدا کرده است. همزمان با محبوبیت این روش ، بعضی از افراد بعد از گذشت مدت زمانی و به دلایل مختلف پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن تاتوی خود هستند. رنگ‌ هایی که در تتو استفاده می‌شود با ساختار سخت فیبری به لایه‌ی درم پوست نفوذ کرده و در آن مستقر می‌شوند، لذا پاک کردن این رنگ‌ها بدون تأثیر در بافت اطراف آن امکان‌پذیر نیست. امروزه روش‌ های مدرن و پیشرفته‌ ای برای پاک کردن نقوش روی پوست وجود دارد. روش پاک کردن تاتو با لیزر در گروه روش‌ های غیر تهاجمی قرار می‌ گیرد؛ زیرا هیچ‌ گونه جراحت و لایه‌ برداری روی پوست ایجاد نمی‌ کند. اشعه‌ های لیزر، رنگدانه‌ های زیر پوست را می‌ شکنند و به سلو‌ل‌ های اطراف آن آسیب چندانی نمی‌ رسانند. لیزرها با جذب اختصاصی رنگدانه‌ های نقوش تاتو، بهترین روش برای حذف آن هستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

خالکوبی یا تتو

خالکوبی یا تاتو عملی است که در آن رنگدانه ها به طور دائم یا با ماندگاری طولانی در لایه ی درم که زیر لایه ی سطحی پوست است تزریق می شوند .

مزایای حذف تاتو با لیزر

آیا لیزر بهترین روش پاک کردن تاتو است؟

با وجود روش های مختلف برای پاک کردن خالکوبی یا تاتو، اکثر متخصصان پاک کردن تاتو با لیزر را بهترین روش می دانند. لیزر تنها روش غیرتهاجمی و مؤثری است که تاتوها را بدون ایجاد جای زخم با انتشار امواج نوری، از بین می برند. در لیزردرمانی ، نور با امواج کوتاه و قوی به طور متمرکز تابیده شده و با نفوذ به عمق پوست سبب تجزیه رنگدانه ها یا جوهر تاتو می شوند. به بیان ساده تر، امواج رنگدانه های تاتو را به سلول های کوچک تر تقسیم کرده و توسط گلبول های سفید دستگاه ایمنی بدن از بین می روند.

نحوه انجام لیزر تاتو

بعد از استفاده از بی‌ حسی موضعی، متناسب با رنگ تتو، نور لیزر انتخاب می‌ شود. در طول جلسات لیزر، بیمار ابتدا محافظ را روی چشمان خود قرار می‌دهد. سپس پزشک، هندپیس را روی سطح پوست می‌گذارد و هر پالس لیزر را در فواصل زمانی کوتاه روی ناحیه تاتو زده می‌تاباند. در این روش، پرتو‌های نور لیزر باعث خرد شدن رنگ‌ دانه‌ های خالکوبی به قسمت‌ های کوچک می‌ شوند. رنگدانه‌ های پخش شده و خرد شده طرح‌ های تتو به‌ وسیله سیستم ایمنی بدن هضم و از آن دفع می‌شوند.

لیزر پاک کردن تتو و خالکوبی

مراقبت های بعد از لیزر تاتو

پس از هر جلسه، دستورالعمل‌ هایی که متخصص می‌گوید را دنبال کنید. معمولاً این کار شامل استفاده از پماد ضد باکتری روی پوست شما به مدت چند روز است. این پماد به بهبود پوست و کاهش خطر عفونت کمک می‌ کند. هر بار که از پماد استفاده می‌ کنید، پانسمان زخم را عوض کنید. از جمله کارهایی که باید انجام دهید این است که حداقل برای 2 هفته آینده:

تعداد جلسات پاک کردن تاتو با لیزر

اغلب به چندین جلسه لیزر برای پاک کردن تاتو نیاز است، به خصوص زمانی که تاتو بزرگ باشد و سطح بیشتری از پوست را گرفته باشد. اگرچه رنگ جوهر نیز نقش مهمی در روند حذف تاتو دارد، بسته به اینکه تاتو چقدر قدیمی است یا از چه موادی استفاده شده است، تعداد جلسات متفاوت خواهد بود.

آیا تاتوهای قدیمی با لیزر پاک میشوند؟

مؤثرترین راه برای پاک کردن تاتوهای قدیمی، لیزر است. عملکرد پاک کردن خالکوبی با لیزر به گونه ای است که به مرور تاتو را به طور کامل حذف می کند و هر جلسه با هدف از بین بردن رنگدانه های باقی مانده در پوست انجام می شود.

کاندیدای مناسب پاک کردن تاتو با لیزر

عوارض پاک کردن تتو با لیزر

عوارض احتمالی که امکان دارد فرد بعد از انجام لیزر درمانی تجربه نماید شامل موارد زیر هستند:

هزینه پاک کردن تاتو با لیزر

هزینه پاک کردن تاتو با لیزر وابسته به عوامل مختلفی مانند اندازه، رنگ ، عمق و نوع تاتو، تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف تاتو، ناحیه ای که تاتو روی آن قرار دارد است.

خدمات قابل ارائه درمطب دكتر آناهيتا شاهين گهر علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو و درمان انواع بیماری های پوست ، مو و ناخن کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله تزریق بوتاکس ، تزریق فیلر و چربی ، اندولیفت و خدمات دیگر که طبق استانداردهای به روز دنیا می باشد قابل ارائه است .


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24