آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و مزوژل / بررسی کامل تفاوت ژل و مزوژل

بررسی کامل تفاوت ژل و مزوژل

اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره کمک می‌کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد روش‌های بسیاری به دنیا معرفی شده است. از جمله مهم‌ ترین و معروف‌ ترین اقدامات زیبایی، تزریق ژل و مزوژل به صورت می‌ باشد. ژل به نوعی پرکننده پوستی اشاره دارد که برای بازگرداندن حجم، صاف کردن چین و چروک‌ ها و بهبود خطوط صورت به پوست تزریق می‌ شود. این ژل به طور معمول از اسید هیالورونیک تشکیل شده است، ماده‌ای که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و پوست را آبرسانی و حجیم می‌ کند. مزوژل حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها، اسید هیالورونیک و... می‌باشد که همانند ژل‌ های پرکننده به ناحیه‌ ی مدنظر تزریق می‌شود با این تفاوت که خاصیت حجم دهی و فرم دهی نداشته و تنها مانند روش مزوتراپی ، نتایج جوانسازی پوست و لیفتینگ را به همراه دارد. به طور کلی، ژل ها خاصیت حجم دهی و پر کنندگی ناحیه را دارند، در صورتی که مزوژل ها خاصیت جوانسازی و آبرسانی تخصصی ناحیه را داشته و هیچگونه حجم دهی ایجاد نمی کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

تفاوت ژل و مزوژل در کاربرد آنها

1- کاربردهای ژل

2- کاربردهای مزوژل

همچنین بخوانید : همه چیز درباره تزریق ژل

تفاوت ژل و مزوژل در فواید

1- فواید مزوژل

2- فواید ژل

تفاوت ٰژل و مزوژل

نحوه تزریق ژل و مزوژل

هر دو تزریق درد قابل تحملی دارند؛ اما به دلیل تفاوت در آستانه تحمل افراد، قبل از تزریق از بی حسی موضعی در ناحیه استفاده می شود. پس از آن دوز مناسبی از ژل یا مزوژل در لایه میانی پوست ( لایه درم ) تزریق می شود و پس از آن مراجعه کننده نیاز به استراحت و دوره نقاهت نداشته و می تواند بلافاصله به فعالیت روزانه خود با کمی رعایت بازگردد. تفاوت تزریق ژل و مزوژل در این است که ژل تنها در ناحیه مشخص به صلاح دید پزشک در کنار نظر مراجعه کننده تزریق می شود.در صورتی که اکثر مزوژل ها قابلیت تزریق به تمام نقاط صورت را دارند. نوع مزوژل در این موضوع دخیل است و ممکن است تزریق از کل صورت به نواحی مشخصی تغییر کند.

تفاوت ژل و مزوژل در مراقبت های قبل و بعد از تزریق

1- مراقبت قبل و بعد از تزریق ژل

2- مراقبت قبل و بعد از تزریق مزوژل

چه کسانی نمی‌ توانند تزریق ژل و مزوژل را انجام دهند؟

زنان باردار و مادران شیرده، کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، کسانی که داروی خاصی مصرف می‌کنند و دچار افتادگی شدید پوست هستند نمی‌توانند از این دو روش جوانسازی استفاده کنند.

تفاوت ژل و مزوژل در نحوه تاثیرگذاری

بارزترین تفاوت ژل و مزوژل در قدرت و میزان تأثیرگذاری آنها است. ژل بیشتر حجم صورت را پر می‌کند در حالی که مزوژل به هیچ عنوان حجم دهی ندارد بلکه عیوب صورت را برطرف خواهد کرد. از طرفی به دلیل مقدار بالای هیالورونیک اسید در ژل، اثرات و نتایج آن برای مدت زمان طولانی‌تری باقی می‌مانند؛ اما در مزوژل از هیالورونیک کمتری استفاده می‌شود و نتایج حاصل از آن برای مدت زمان کوتاه‌تری روی صورت باقی می‌مانند. مزوژل به دلیل داشتن مواد معدنی، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و غیره با سرعت بیشتری چین و چروک روی پوست صورت را از بین می‌برد.

تفاوت ژل و مزوژل در ماندگاری

تفاوت ژل و مزوژل در تعداد جلسات

اگر متقاضی با یک جلسه به نتیجه دلخواه نرسد، ممکن است که پزشک تعداد جلسات را به دو و یا سه جلسه ادامه دهد. در روش مزوژل، بسته به شدت آسیب و ویژگی‌های پوست، ممکن است نیاز به جلسات بیشتری وجود داشته باشد. به‌طورکلی در بیشتر افراد 3 تا 4 جلسه تزریق با فاصله‌های حدوداً یک ماهه کافی است و نتایج مطلوب به دست می‌آید.

ژل یا مزوژل کدام یک برای تزریق بهتر است؟

اگر تنها به دنبال جوانسازی و آبرسانی پوست خود هستید و طرفدار روش های نچرال و طبیعی هستید، مزوژل مناسب ترین انتخاب برای شما می باشد. در مقابل اگر احساس نارضایتی از حجم و یا فرم ناحیه مد نظر، نظیر لب و گونه خود هستید و به دنبال تغییر می باشید، پیشنهاد، تزریق ژل می باشد.

تفاوت ژل و مزوژل درعوارض

تفاوت ژل و مزوژل در ایجاد عوارض جانبی زیاد چشمگیر نمی باشد. هر دو روش، روش های کم تهاجمی محسوب می شوند و عوارض جانبی شدیدی ندارند. البته در روزهای اولیه بعد از تزریق، بروز عارضه هایی مانند قرمزی، کبودی، التهاب، تورم و بروز بثورات جلدی قابل مشاهده است. در موارد نادر تزریق ژل ممکن است موجب ایجاد زخم و عفونت شود. در روش مزوژل هم ممکن است به ندرت عوارضی مانند عفونت شدید، اسکار و یا نکروز پوست ایجاد شود.

تفاوت ژل و مزوژل در قیمت

قیمت ثابت و مشخصی نمی‌توان برای تزریق ژل و مزوژل در نظر گرفت؛ زیرا هر یک از آنها ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرند و دچار کاهش و افزایش قیمت شوند. برند مورد استفاده، کلینیک و تخصص پزشک، مقدار ژل یا مزوژل مورد نیاز، ناحیه مورد نظر و ... همه از عواملی هستند که روی قیمت نهایی ژل و مزوژل تأثیر می‌ گذارند.

خدمات قابل ارائه درمطب دكتر آناهيتا شاهين گهر علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو و درمان انواع بیماری های پوست ، مو و ناخن کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله تزریق بوتاکس ، تزریق فیلر و چربی ، اندولیفت و خدمات دیگر که طبق استانداردهای به روز دنیا می باشد قابل ارائه است .


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

میکرودرم ابریژن چیست کاربردها، عوارض و هزینهمیکرودرم ابریژن چیست کاربردها، عوارض و هزینه

میکرودرم ابریژن برداشت لایه‌ ی شاخی پوست را که شامل سلول‌ های مرده و آسیب دیده‌ است حذف کرده و باعث شفافیت و شادابی پوست می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19